Primer4 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 om man har ett budgett på, 15k til front ht og effekt forsterker, hva er best da? akkurat nå har jeg elektronikk: h/k avr 255 Xtz sub amp 1 høytalere: dynavoice f-6 ex xtz 99 w12.18p sub jeg er veldig fornøyd med dypbass men ellers syns jeg diskanten er skrikende, jeg savner også mer varme i lyden samt mye "sterkere" mellombass/mellomledd ellers så er rommet ca. 20 kvardrat meter de jeg synes ser mest interesante ut er JBL ES100 DALI LEKTOR 8 Klipsch RF82 med en eventuell brukt rotel/nad forsterker som effektforsterker Høytalerne kommer til og bli brukt 90% til hip hop som Cunninlynguists, de la soul, devin the dude, tidlig outkast osv.. de andre 10% av tiden vil de spille alt fra stoner doom metal til akustisk future-rock og filmer noen inspill? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 JBLene er historisk en litt mer "party"-høyttaler. Fungerer godt i hjemmekino og greit på fest, men er for meg ikke en høyttaler jeg kunne satt meg ned og lyttet til i rolige former. Til det oppfatter jeg den som veldig farget i lyden. Personlig liker jeg lydsignaturen i Daliene, men det eneste tipset jeg har til deg er å dra på butikken å høre selv. Min oppfattelse av god lyd vil kunne være totalt anderledes enn din, men de tre alternativene du har valgt deg ut vil gi deg god forskjell fra HT til HT og du vil nok lære litt om dine egne lydpreferanser ved å gjøre en test på egenhånd fremfor å bli fortalt hvem som er "best". Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Hmm, så det er ikke noen høytaler som er det åpenbare valget til den typen musikk. Får vel bare avtale lytting på soundgarden/hifiklubben. Takker for svar:) Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Prøvelytting er den absolutt beste løsningen ja. Med fare for å gi lyttingen din er fordom så vil jeg nok tenke meg du kan like JBLene for dybde, men pass på at du forteller selgerne hvilken receiver du sitter på, for H/K for meg er de med mye kraft, men med litt "overnøytral" lyd. Som du ser av signaturen min har jeg selv en forkjærlighet for den litt varme og dype lyden og fant den i Dali Blue 6006, kjent som en litt farget og "rocket" høyttaler. Med rett kraftverk fremstår den imidlertid som godt balansert ift min smak, og f.eks. akustisk gitar sitter som et skudd! Det er takket være HiFi Klubben som var svært behjelpelige med prøvelytting og anbefalinger, og per dags dato veit jeg at dersom noe går åt skogen med høyttalerne mine så fikser jeg dem, jeg nekter å bytte de ut. Så bruk tid, prat med selgerne og prat om utstyret du har og hvilke lydegenskaper du leter etter. Det vil gi deg gode resultater tror jeg. Har selv lånt med meg demohøyttalere hjem fra HiFi Klubben flere ganger og testet dem i min egen stue og med mitt eget utstyr. Har du tid og mulighet til det så er det det lureste du kan gjøre. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Om du skulle finne på å kjøpe RF82 så har komplett en veldig bra pris på de: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383497 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå