Erlend85 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei! Hvorfor vil ikke dette fungere? echo "raring" | sudo -u enbruker -S whoami Spørr meg om passord for den brukeren jeg ER allerede! Ikke "enbruker" sitt passord! Kjører ubuntu! Takk! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Bruker ikke sudo selv, men sånn jeg har forstått det er hele meningen med sudo at den skal spørre etter ditt eget passord, og ikke brukeren du sudo'er til sitt passord. Mulig det vil være bedre å bruke su : $ su bruker -c whoami Endret 14. mars 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Ja, men -S! skal gjør at jeg kan sende det til den gjennom stdin står det! Og har sett flere eksempler på dette! Irriterende at det ikke fungerer! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) problemet er vel at selv om du ber sudo kjøre whoami som enbruker så kjører du fortsatt sudo som brukeren du ER, og det er derfor brukeren du allerede ER sitt passord du må bruke. Bruker 1 kjører sudo xxxxxxx - sudo spør om bruker 1 sitt passord Hva du mener -S switchen ska hjelpe for i dette tilfellert, forstår jeg ikke helt. Det virker som om du vil kjøre sudo som en annen bruker? Da må man vel bruke "-c". Endret 14. mars 2009 av NgZ Lenke til kommentar
shakur Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis du også forteller hva det egentlig er du ønsker å oppnå, så blir det lettere og hjelpe. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis du også forteller hva det egentlig er du ønsker å oppnå,så blir det lettere og hjelpe. Nei... ser du ikke det skremmer du meg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er du som trenger hjelp. Ikke ham. Jeg har for øvrig allerede fortalt deg hva kommandoen du beskriver gjør, og hvorfor det ikke fungere som du ønsker. (Tror jeg i hvert fall.) Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Men problemet er løst! Takk Lenke til kommentar
shakur Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis du også forteller hva det egentlig er du ønsker å oppnå,så blir det lettere og hjelpe. Nei... ser du ikke det skremmer du meg. Greit det! Men så bra det ordnet seg da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå