Gå til innhold

Hvor i Norge bør jeg kjøpe bærbar?


becken

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ikke så mye erfaring med å kjøpe bærbare pc'er og lurer på hvor jeg bør gå for å få et godt tilbud. Har stort sett bygd stasjonære pc'er selv og har da bestilt komponenter på diverse web-shoper.

 

For å gjøre saken ennå litt vanskeligere, er jeg på jakt etter en laptop i a5 størrelse. Vet ikke hva den kategorien heter. Ultraportabel er ikke dekkende, for de fleste som kalles det har 12" skjerm.

 

Maskinen skal ikke erstatte en stasjonær pc, men brukes på reiser, ferier og liknende. Har egentlig lyst på Fujitsu LifeBook P1120, men den selges ikke i Europa. Ser derfor etter noe liknende her i Norge.

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket ut Dell?

Er som sagt ute etter en ekstremt liten laptop, men den bør ha brukbart tastatur og skjermen må være stor i forhold til maskinen.

 

Latitude X200 er Dells minste. Den er veldig tynn og lett, men jeg er mer på utkikk etter en med lite areal enn en som er tynn. For meg ser det dessuten ut som ThinkPad X30 er en bedre maskin på nøyaktig samme størrelse.

 

Komplett ser bare ut til å ha Fujitsu-Siemens, har de flere maskiner enn de som er på web? LifeBook B serie kunne kanskje vært noe.

 

Den eneste som er i nærheten av å være interessant hos PS Data er Acer TM C100.

 

Det ser generelt ut til å være vanskelig å finne så små maskiner som det jeg ser etter. Perfekt hadde vært 210x130mm flate, men det er visst for mye å forlange :(

Lenke til kommentar

hjelpe meg, er det ingen her som leser hva mannen er etter! han vil ha noe skikkelig lite! ikke noe 12" ibook, eller hvertfall ikke en evo n1020v med 15" og 3,5kg :lol:

 

Så til saken, den fujitsusaken som du hadde link til er jo rimelig rå, kan jo være et alternativ å bare kjøpe den fra utlandet.

 

Ellers er jo fujitsu siemens b serie litt kul med 10" og touchskjerm.

 

Men hva skal du bruke den til?? til tekstbehandling kunne du jo ha gått for en pda med et sånn fullsize sammenleggbart tastatur?? Er nok greit å bruke til tekstarbeid, og blir jo knøttlite. Ellers er det rimelig lite å velge i, har inntrykk av at slike maskiner er blitt mer og mer borte, folk vil ha store skjermer, Tablet pc er et alternativ og, men da snakker vi igjen om en del større flate.......... eller evo n200c til compaq, men den tror jeg er utfaset

Lenke til kommentar
Så til saken, den fujitsusaken som du hadde link til er jo rimelig rå, kan jo være et alternativ å bare kjøpe den fra utlandet.

 

Ellers er jo fujitsu siemens b serie litt kul med 10" og touchskjerm.

Tviler sterkt på at jeg finner noe bedre alternativ enn lifebook P serie, men det hadde vært en fordel om den var å få her til lands. Før jeg gir opp og kjøper den fra statene:

 

Hvor finner jeg de beste prisene på B serie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...