stephanieq Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har nikon D40 men vil ta nærmere bilder! Har linse som fulgte med i prisen. Står AF-S nikkor 18-55 på linsa. Hva skal se jeg se etter for å finne bedre?Føler jeg ikke kommer nærtnåkk med dette for å ta gode nær bilder! Trenger et som ikke koster så veldig mye. Noen gode å anbefale? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Har nikon D40 men vil ta nærmere bilder! Har linse som fulgte med i prisen. Står AF-S nikkor 18-55 på linsa. Hva skal se jeg se etter for å finne bedre?Føler jeg ikke kommer nærtnåkk med dette for å ta gode nær bilder!Trenger et som ikke koster så veldig mye. Noen gode å anbefale? Hva ønsker du å ta nærbilder av? Det har mye å si for hva slags brennvidde du bør kjøpe. Prisklasse er heller ikke så dumt - det finnes alternativer til ca 1000 kr og det finnes alternativer til 10000... Endret 14. mars 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Føler jeg ikke kommer nærtnåkk med dette for å ta gode nær bilder! Vil du ta bilder der a)ting i det fjerne blir større (da er f.eks. telezoom som Nikon 55-200mm tingen) b)nære ting skal bli større. (da er det makro objektiv du trenger) Du kan også finne objektiv med litt av begge deler. Lenke til kommentar
stephanieq Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 mest bilder av dyre i akvariumet mitt.Få klare fine bilder på nærtholdt.Men også ute om sommeren liker jeg tabilder av blomsterog altmulig rart:D Men den jeg har nå kommer jeg nært men ikke like mye jeg ønsker.SÅ trenger ikke at ting skal bli større.Kun å komme nærmeredet jegskal ta bilde av. Pris klasse ja..helst ikke over2000 menvillig å gå littover omjegvet det er verdt det! (beklager ord som henger sammen space på tastaturet er ødelagt) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Nikon 105mm F2.8 AF-S IF-ED VR II Micro Nikon 60mm F2.8 AFS Micro-Nikkor Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro Nikon For blomster er nok 60mm best. Endret 14. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Da ville jeg vurdert en Sigma 70-300 APO (viktig med APO, finnes uten også som er dårligere) som har en "makro"-funksjon som er grei. Du bør ha stativ for nærbildene, men da kan de også bli ganske bra... Ellers er det et rendyrket makroobjektiv du trenger. Da blir det dyrere, men også betraktelig bedre bildekvalitet. Billigste løsningen som gir deg autofokus er Nikon Micro-Nikkor AF-S 60mm f/2.8 (https://prisguiden.no/product.php?productId=89538), som koster ca 4500 kr. Endret 14. mars 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
stephanieq Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 noen som har testetiforholdt til akvarium? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hva med Tokina 100mm og Tamron 90mm? De er vel mere i prissjiktet til trådstarter. Finnes de med AF-motor? Trenger vel strengt tatt ikke det på et macro-objektiv heller da. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hva med Tokina 100mm og Tamron 90mm? De er vel mere i prissjiktet til trådstarter. Finnes de med AF-motor? Trenger vel strengt tatt ikke det på et macro-objektiv heller da.Nei, ikke hvis man bare skal bruke det til makro. Men det er jo greit å kunne bruke det til andre ting da. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ingenting i veien for å bruke makro objektiver til andre ting enn makro også. Fungerer helt fint. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hva med Tokina 100mm og Tamron 90mm? De er vel mere i prissjiktet til trådstarter. Finnes de med AF-motor? Trenger vel strengt tatt ikke det på et macro-objektiv heller da. Joda, Tamron 90mm har fokusmotor, og er veldig anvendelig også til f.eks portrett. Koster vel rundt 3000, som ikke er galt for et skikkelig makroobjektiv. Genial bytte mellom AF og manuell ved å dra tønnen inn og ut et lite hakk, ingen fiklete bryter. Veldig bra optisk også. Lenke til kommentar
stephanieq Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 tusen takk for svar:) er virkelig grønn på slikt.Elsker å tabilde men ikkemye peilingpå utstyr. Vet om ei som selger Canon eos 400d til 4500kr med utstyr..Legger med bilder.Vet ikke hva alt utstyret på bildene er.Venter på svar fra selger.Kansje det er et alternativ?Om det følge med bra linse? For kan jo selge mitt for en billig peng.Har en mor som ønsker seg et slikt blandtanna... Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Har du en link eller en bedre beskrivelse av de tingene som følger med 400d kameraet du vurderer å kjøpe? Jeg må si jeg ble litt skeptisk når det er bilde av to forskjellige kamera i annonsen. Canon digital rebel XT er den amerikanske utgaven av 350d, ike 400d... Jeg ville ikke betalt noe på forskudd for å si det sånn... Endret 14. mars 2009 av alkymist Lenke til kommentar
stephanieq Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 hum=( merklig.. venter på svar så skal jeg få høre.. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Å kjøpe den "pakken" der hjelper deg uansett ikke til å få bedre nærbilder/makrobilder sånn som du har lyst til. Lenke til kommentar
stephanieq Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Å kjøpe den "pakken" der hjelper deg uansett ikke til å få bedre nærbilder/makrobilder sånn som du har lyst til. sjøl ikke vis det følger med bedre linse? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 sjøl ikke vis det følger med bedre linse? Må først få klarhet i hvilket utstyr som følger med da Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg sier som jeg alltid gjør når folk vil kjøpe sånne "drittpakker". Ikke gjør det. Det eneste som kanskje kan være et makroobjektiv der er det nest nederste, men det ligner mer på et crap-telezoomobjektiv. Det meste annet som følger med er crap, dritt og lort. Lenke til kommentar
stephanieq Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Fortsatt ikke fått svar fra selger...=( Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fortsatt ikke fått svar fra selger...=(Ta det som et tegn på "styr unna"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå