Kveldsro Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Så det med sortnivået men fristende tv uansett. liker tilkoblingsmulighetene og instillingene. Mulig jeg må handle på elkjøp og da kan jeg jo ta en LG først og prøve den i 30dager... også bytte til px80 f.eks dersom jeg ikke er fornøyd. Ja, kort oppsummert har LG flere innganger og bedre design. Panasonic har litt bedre bildekvalitet og litt mindre sjanse for innbrenning. Så veldig store forskjeller er det nok ikke på disse to modellene. Tror egentlig du vil bli fornøyd både med PX80 og PG6000. Edit: Her er en tråd på avforum.no som diskuterer valg av PX80 vs PG6000. Endret 15. mars 2009 av jobra1 Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Her er en tråd på avforum.no som diskuterer valg av PX80 vs PG6000. Akkurat lest en på avforum.com heller noe slikt nå også. han ente på px80, men med 5% margin sa han :-) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg syns px81 jeg har gir veldig bra bilde på alle kilder:) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Om det bildet på forrige side stemmer, så ville jeg hvertfall ikke gått for LGen. Sortnivåen er jo elendig! Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Mange PG600 eiere på Avforum som innrømmer at sortnivået ikke er mye å skryte av hvertfall. Kan ikke si noe mer, da jeg ikke har skjermen. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ingen av tv-ene kan vise til Kuro sort og enkelte mener at LG-en har i overkant lite. Hvis man vil ha det dypeste sortnivået så er helt klart PX80 det beste valget. PX80 er på alle måter en meget bra tv, men hvis du setter pris på mange justeringer så har den ikke så mye av det. Personlig liker jeg best PX80, men jeg har anbefalt LG-en til flere venner som er litt mer designglade enn det jeg er og ingen av dem har klaget stort på hva tv-en presterer. Eventuelt kan man smøre seg med litt tålmodighet og vente på neste generasjons tv-er fra begge merkene. Prisen på dem kommer ikke til å ligge mye over 10 000 uansett. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Nå får man LG PG6000 billigere en PX80 (400,-) og for meg med mange flere så er dette den klart beste skjermen. At mange kjøpte PX80 kontra PG6000 var at prisen skillet 3000,- i begynnelsen men nå finnes det ikke grunn for å ikke kjøpe denne strålende skjermen (løp og kjøp) At man får flere tips om å kjøpe PX80 er dette var billigskjermen Panasonic solgte og hadde noe bedre sornivå. Mange har kjøpt den og anbefaler det samme de har kjøpt men nesten like mange hadde mer lyst på LG skjermen da de valgte PX skjermen dette opplyses på de fleste forum... Testen til Lyd og Bilde Oktober 08 konkluderer med at de likestilles på sortnivå i en vanlig opplyst stue samt den er klart bedre utstyrt,mer sprut i fargene, klart bedre lysterk, og har et design som overgår PX modellen 10 ganger. LG PG6000 var den råeste plasmaskjermen til LG i 2008 og bærer preg av dette i kvalitet på byggesiden og design kontra billig skjermen PX80.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34777...BE-D2583A1CB52E Det er servert og syntes dette bør opplyses til ALLE som søker skjerm i denne prisklassen selv om man selv har en PX80... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1070432 Dette slipper man også.. Endret 15. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Oppløsning 1024 x 768 ? Ja det er likt for de begge.. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Du kommer til å bli superfornøyd uansett om du velger PG6000 eller PX80, tro meg. Du trenger ikke spørre om hvilken av de to folk syns er best, for det kommer det aldri til å bli enighet om. Ta deg en tur til butikkene å se på hvilken TV du liker best. Lykke til! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg må kontre deg litt jada-jada på linken du har lagt til PX80 og retention siden det er et særtilfelle. Både LG og Panasonic blir produsert fortere enn eksempelvis Pioneer og dette gir også en større feilprosent. Det er gjort en test på hvilke plasmaskjermer som raskest får permanent innbrenning og LG kom ikke så godt ut av den. "The LG 42PG6000 is capable of producing bright and vibrant images for a visually involving gaming experience, but because of its proneness to image retention, we advise taking the appropriate precautions which are outlined in our plasma screenburn prevention article. As almost always, you should set [RGB Full Range (HDMI)] on the PS3 to "Limited" to avoid clipping in-game shadow detail on the 42PG6000." "Exhibits more image retention than the latest Pioneer and Panasonic plasmas" Panasonic har alltid vært en av de bedre produsentene på akkurat dette. IR vil du få på en PG6000 også... De som påstår noe annet har ikke sjekket godt nok. Siden det er duket for krig igjen så er det bare å sjekke tallene på de to tv-ene mot hverandre og der vil du se at PX80 har ikke bare dypere sort, men også høyere native kontrast... LG skilter med 30000:1 dymamisk mot 100000:1 på Panasonic så det er helt klart et skille og sortnivået til PX80 har mye med dette å gjøre. Når dette er sagt så er begge tv-ene meget gode og til de prisene så kunne man nesten kjøpt en av hver og donert til naboen den man liker minst. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Jeg må kontre deg litt jada-jada på linken du har lagt til PX80 og retention siden det er et særtilfelle. Både LG og Panasonic blir produsert fortere enn eksempelvis Pioneer og dette gir også en større feilprosent. Det er gjort en test på hvilke plasmaskjermer som raskest får permanent innbrenning og LG kom ikke så godt ut av den. "The LG 42PG6000 is capable of producing bright and vibrant images for a visually involving gaming experience, but because of its proneness to image retention, we advise taking the appropriate precautions which are outlined in our plasma screenburn prevention article. As almost always, you should set [RGB Full Range (HDMI)] on the PS3 to "Limited" to avoid clipping in-game shadow detail on the 42PG6000." "Exhibits more image retention than the latest Pioneer and Panasonic plasmas" Panasonic har alltid vært en av de bedre produsentene på akkurat dette. IR vil du få på en PG6000 også... De som påstår noe annet har ikke sjekket godt nok. Siden det er duket for krig igjen så er det bare å sjekke tallene på de to tv-ene mot hverandre og der vil du se at PX80 har ikke bare dypere sort, men også høyere native kontrast... LG skilter med 30000:1 dymamisk mot 100000:1 på Panasonic så det er helt klart et skille og sortnivået til PX80 har mye med dette å gjøre. Når dette er sagt så er begge tv-ene meget gode og til de prisene så kunne man nesten kjøpt en av hver og donert til naboen den man liker minst. Syntes det er merkelig å kalle en diskusjon for krig bare for jeg mot alle andre foreslår LG PG6000? Spesielt fra DEG Bava som har innrømmet du ville valg LG skjermen i etterkant av ditt kjøp hvis du fikk muligheten.. Dette blir også tullete da du skriver feilinfo om kontrast der LG riktignok skilter med 30000:1 "korrekt" mens PX80 bare kan skilte med 15000:1 altså halvparten Jeg gir egentlig blanke faen hvem man velger av disse to men blir irritert da PX80 er den eneste skjermen som kommer opp gang på gang "propoganda". LG PG6000 er vel så bra og nå også "billigere" dette blir da urettferdig mot trådstarter og ikke få opplysninger om dette... Står på videre eller? Endret 15. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Urettferdig mot trådstarter? Hvis du leser tråden, så ser du at PG6000 ble nevn ganske tidlig. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tips: Nå har Komplett satt ned Panasonic TH-42PX80 til 5999,- kroner: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347415 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) jada-jada: LG skilter med 30000:1 dynamisk! Panasonic skilter med 15000:1 ansi og da 100000:1 dynamisk... Sistnevnte har med andre ord en reell kontrast som er høyere enn PG6000. Sortnivået har mye med dette å gjøre. Det er helt riktig at jeg kunne hatt en PG6000 siden jeg liker begge tv-ene, men når det kommer til billedkvalitet så ligger Panasonic litt foran og det er egentlig ikke noen diskusjon. Slik er det... Forskjellene er ikke så store at man vil få bakoversveis av en PX80 hvis den står ved siden av en PG6000 i butikken. Hvis ikke rommet er helt mørkt så skal du ha rimelig godt syn hvis du ser noen som helst forskjell på de to tv-ene. Trolig ville man da i større grad være påvirket av hva noen har sagt om de to modellene enn hva man faktisk vil se av forskjeller. LG har flere innstillingsmuligheter og absolutt et penere design og det er trolig her Panasonic har puttet litt mer ressurser inn i selve panelet og billedkvalitet. Begge tv-ene er budsjett modeller og følgelig leverer ikke noen av dem fullverdig gull, men hvis det fantes noe slikt som skinnende bronse så hadde dette trolig vært en god betegnelse. Jeg starter ikke en krig med deg jada-jada, men tidvis er du svært totalitær i dine meninger og da er det lett å blåse litt tilbake. No hard feelings... Det er snakk om plastikk og noe duppedingser som viser et bilde... Svært viktig er det faktisk ikke! Personlig hadde jeg kjøpt den som var billigst:). Endret 16. mars 2009 av Bava Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Dersom det blir kjøp av en av disse så blir det LGen først. Dersom jeg ikke blir fornøyd bytter jeg i Panasonicen. Handler på Elkjøp ser det ut til. (lang historie) Har seriøst størst tro på at Panasonicen er hakket bedre, men har akkurat hatt Panasonic og lyst til å prøve noe nytt. lyst på bra design og tilkoblingsmulighetene .fant ut at jeg kunne prøve den først. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis du skal handle på Elkjøp så er det da bare å se på bildekvaliteten da.. Nå ser PG6000 forferdelig ut hvis den ikke er innstilt/justert men dette må du bare kreve om å få gjort i butiken evt.. Trenger du tips til bildeinnstillinger så send meg bare en PM. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Siden man kan levere tv-en tilbake innen 30 dager på Elkjøp så er det like greit å få den hjem i stua. Butikken er ikke noe godt sted for kallibrering av en plasmaskjerm. De blir grå uansett hvor mye man justerer dem. Endret 16. mars 2009 av Bava Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hvordan er Samsung sin 50" PS50A410 opp mot px80 og pg6000? trenger ikke sammenligning mot andre 50. bare lurer på hvordan den er oppmot de to 42"erne. Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 ta en titt på denne tven http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå