Gå til innhold

BK: Ut mot havet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet lider av å ha blitt tatt med f/22. Skjer lite på bildet generelt sett. Sjøen nærmest er heller ikke i fokus (anbefaler å les litt opp på hyperfocal distance).

For meg fungerte ikke dette - har litt trøbbel med å sette fingeren på enkeltelementer, muligens andre kan.

Oppsummert: altfor mye sjø (les: ingenting).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg syns at det ikke er så nøye med at sjøen nærmest er uskarp. Jeg sitter jo allikevel og lar blikket vandre inn i bildet. Syns det har en rolig stemning, og tror nok at om jeg hadde hatt et slikt bilde på veggen så ville det vært et naturlig sted å la blikket hvile. Av de to versjonene syns jeg det største med mørk sjø og lys himmel gir den beste stemningen for meg.

Lenke til kommentar
Jeg syns at det ikke er så nøye med at sjøen nærmest er uskarp. Jeg sitter jo allikevel og lar blikket vandre inn i bildet. Syns det har en rolig stemning, og tror nok at om jeg hadde hatt et slikt bilde på veggen så ville det vært et naturlig sted å la blikket hvile. Av de to versjonene syns jeg det største med mørk sjø og lys himmel gir den beste stemningen for meg.

Er dette bedre da?

post-143577-1237123964_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tror jeg uttrykte meg uklart. Jeg mente at det ikke var noe plagsomt for meg at sjøen var utenfor fokus nærmest i bildet. Personlig syns jeg det bildet jeg refererte til i første post ga meg mer enn denne siste versjonen, denne nye blir liksom bare et bilde av holmen mens det i førstepost er et landskapsbilde.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...