gsn Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei. Laptopen til en venn sliter litt med varmeproblemer, den blir såpass varm at den er ubehagelig å ha i fanget og batteriet varer ikke særlig lenge, pcen er ca. 1 år gammel og problemet oppstod for ikke så veldig lenge siden. BIOS har ingen funksjon for å vise temperatur og jeg klarer ikke få ett skikkelig resultat med Everest heller(viser enten 52 eller 60 grader uansett). Jeg tenkte først å bytte varmeledende pasta på CPU, men den er så vanskelig å komme til at det utgår. Det ser ikke ut til å være noe særlig støv i viften heller. Noen som har en god løsning til dette? Tenkte kanskje en bios oppdatering eller noe i den duren kunne duge, men rart at dette skulle oppstå etterhvert? Lenke til kommentar
youwish Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har akkurat samme problem på min dv6525, den blir faktisk så varm noen gang at den slår seg av.. Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Eg har Hp Dv6560, den blir fu*king hot. og vifta suser så; så er intressert i løysning på vifteproblemet, varmen ikkje så viktig. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) har du garanti så mener jeg butikken kan fikse dette for deg. hvis ikke kan du kjøpe luft på boks og spraye inn i der varmluften kommer ut. les manual på boks før bruk. selv om viften ser ren ut så ser du ikke hvor mye støv som samler seg i kjøleribben, dette støvet kommer da fra tekstiler etc. når du har pcen med deg i sengen eller på fanget. bios oppdatering kan også forbedre hvordan hardwaren detekterer temperaturen. og vista med alle sine grafiske vidunderligheter gjør at cpuvifta går hele tiden. Endret 13. april 2009 av mhsalangli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå