Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter - Får ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei,

Når eg prøver å boote pcen så høres det ut som alt starter som det skal men eg får ikke noe signal ut til skjermen. Den går ihvertfall ikke på.

Igår når eg skulle starte PCen fikk eg ikke noe bilde de 3-4 første gangene eg prøvde, men så fikk eg plutselig bilde den 5 gangen. Idag får eg ikke bilde i det hele tatt.

Harddisken starter som den skal, Vifta på skjermkort og prossessor går. Har prøvd med det gamle skjermkortet men fikk ikke noe bilde da heller. Har tatt ut alle RAM brikkene og prøvd å boote med alle brikkene hver for seg.

Eg tror ikke det er noe galt med skjermen, men det skal eg få testet ut så fort eg finner noe å teste den på.

Noen som har noen gode tips om hva som kan være galt her?

Mvh

Endret av Klipschy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HØRES så simplelt ut som at en kontakt er slitt / ødelagt og ikke tar signaler hele tiden.. Men starter skjermen sånn at det lyser på Powerknappen eller du hører skjermen starter også? Kommer det ikke noe bilde i det hele tatt? Ikke hva slags skjerm det er engang?

Lenke til kommentar

Når eg trykker på powerknappen til PCen så skjer det ingenting med skjermen, men viss eg trykker skjermen av og på så kommer det først opp Acer og så "no signal". Prøvde den nettopp på en laptop og da funka den fint. Brukte da en sånn gammel tilkopbling. Sånn liten blå som du skrur i. Men nå bruker eg DVI til vanlig.

Nå glemte eg å nevne at det var JÆVLIG med støv når eg åpnet opp kabinettet.. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-JSHtTF0R

jeg slenger meg på her jeg også. Samme feil som ovenfor. Ny prosessor. Kjøpte akkurat et brukt hovedkort av en venn av meg. Virket hos han, men når vi kom hit virket det ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...