Gå til innhold

CDON.NO's behandling av feilsendte varer - Helt elendig?

Jorgengk

Anbefalte innlegg

Bestillte for en stund siden en cd på CDON.NO. Når jeg etter ett par uker endelig fikk den var det ikke den jeg bestillte som lå i pakken, men i stedet noe så traust som Thore och Thuva Härdelin, en slags svensk folkemusikk på fele.

Sendte dem denne e-posten:

"Hei.

Fikk i dag en pakke fra dere som skulle inneholde Hilde Louise Asbjørnsen - Eleven Nights. I stedet inneholdt den Thore och Thuva Härdelin. Har hverken lyst eller tid til å gå opp på et postkontor for å sende den tilbake. "

Fikk dette svaret:

"Hei,

Takk for at du kontaktet oss.

Vi beklager feilen fra vår side.

En ny ordre på varen er nå registrert, så du får den korrekte varen så snart som mulig.

Jeg sender en returkonvolutt til deg i dag, så du kan returnere den feilleverte varen til oss.

Legg ned varen du vil returnere og EN KOPI PÅ DEN NYE FAKTURAEN og returner dette til oss.

Beløpet for den feilleverte varen slettes fra den nye fakturaen så snart vi har mottatt returen.

Vær obs på at varen må være uåpnet og at en eventuell plombering må være ubrutt.

Som kompensasjon for det som har skjedd legger vi med en rabattkod som gir deg fri frakt på neste bestilling. Denne koden er personlig og gyldig i 30 dager fra dagens dato."

De kan vel overhodet ikke regne med at jeg skal ta meg bryet å dra til nærmeste postkontor for å sende tilbake en vare DE har sendt feil? Og i tillegg si at hvis jeg ikke returnerer den så trekker de beløpet fra kredittkortet mitt? Hvis det er slik det fungerer så kan de jo sende CD'er o.l. til mange hundre tusner av personer som bor milevis fra nærmeste postkasse/kontor og kreve penger fra dem hvis de ikke returnerer varene.

Og kompensasjonen var jo bare latterlig! Fri frakt som egentlig koster 30,- kr, hvis jeg kjøper noe mer fra dem innen 30 dager?! Som om det er en selvfølge?

Nope, dette var dårlige greier CDON... har vært trofast handler hos dere i lang tid, men nå begynner jeg å se etter alternativer.

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fair det at du må sende den tilbake? De betaler jo returporto.

En ting jeg opplevde da de feilsendte en Metallica - Box magnetic til meg , som inneholder t-skjorte 2dvd 1 cd etc, var at de sendte meg et returbrev som bare kunne romme en cd. Den box greia er vel 15x30cm eller noe. Tok bare å surret noe papp rundt den , fjernet merket fra konvolutten og festen den på pappen og postet den :p

Men det er dårlig når de ikke vet størrelsen på tingene de selger.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg kjøpte en mob til over 5'000,- fra CDON i fjor, og har de siste 3 månedene brukt tid på sende den fram og tilbake til deres underleverandør i Drammen i håp om at den skal fikses.

De forsøker å spare penger/trekke ut tiden og gjør kun kosmetiske grep. (sifter display når antenne/mottaker ikke fungerer osv).

Det er naturligvis noen ulemper ved å handle på nett, men hadde ikke trodd det skulle være så ille ift garanti/reperasjon.

Neste gang spytter jeg i de 100-lappene ekstra og kjøper i butikk.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en mob til over 5'000,- fra CDON i fjor, og har de siste 3 månedene brukt tid på sende den fram og tilbake til deres underleverandør i Drammen i håp om at den skal fikses.

De forsøker å spare penger/trekke ut tiden og gjør kun kosmetiske grep. (sifter display når antenne/mottaker ikke fungerer osv).

Det er naturligvis noen ulemper ved å handle på nett, men hadde ikke trodd det skulle være så ille ift garanti/reperasjon.

Neste gang spytter jeg i de 100-lappene ekstra og kjøper i butikk.

Du har faktisk grunnlag til å heve kjøpet om mob ikke er reparert nå.

3 måneders reparasjon på en mobil er i overkant drøyt.

Edit : Endret en smule på emnetittelen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...