lperik Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Heisann. Hjelper en kamerat med oppsett av billig "altmulig-pc" med følgende kriterier: * bestilles fra komplett.no * billigst mulig. * kunne kobles til lcdtv via hdmi for hd-film. * kunne spille litt spill(fifa manager09 osv) * skal være rask iogmed den skal brukes mye til videoredigering. * mye minne og harddiskplass til redigeringen. * kabinettet må være lite da den skal stå i stua. Jeg har satt opp følgende oppsett med utgangspunkt i Asus minitower barebone: AMD oppsett: VS INTEL oppsett: I mine øyne: AMD +billig +god grafikkløsning -inteloppsett har raskere prosessor INTEL +raskere prosessor med overklokkingspotensiale -svak grafikkløsning -dyrt Jeg lener meg da mot AMD-forslaget, hvilke av disse 2 oppsettene mener dere bør han gå for? Endret 15. mars 2009 av lperik Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Burde skifte ut e5200 med e5300, e5300 har ny stepping= kan klokke høyere. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Burde skifte ut e5200 med e5300, e5300 har ny stepping= kan klokke høyere. De har ikke E5300 på komplett.no. Men da går jeg ut ifra at du mener han bør gå for INTEL-oppsettet? Hva mener dere andre? Er prosessoren så mye raskere at det veier opp for nvidia 8200 vs Intel GMA X4500? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Kom igjen folkens. Skal bestilles opp ikveld. Hva mener dere? Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Dette blir egentlig bare smak og behag i mine øyne.. Eneste pluss/minus jeg ser er mindre varme for Intel og bedre grafikk for AMD Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Da ble det AMD oppsettet, med en stillegående og grei kjøler til. Blir nok mer en raskt nok, oppgraderer jo fra en AMD XP 2500+ så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå