MrAvionics Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei alle sammen. Jeg går på elektro første året og vi har fått i oppgave å lage en reklameplakat på en A4 side. Men jeg vet ikke hva jeg skal skrive om og hvordan den bør se ut=(... Noen som har noen eksempler??? Mvh ArneAustenaa Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Reklameplakat for hva? Skrutrekkere eller? Skriv litt mer om hva oppgaven går ut på, så er det lettere å hjelpe deg Med Farger, tekst og bilder Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Ja vi har fått denne oppgaven: 105 Bestem deg for et produkt du kan lage en reklame for. Ta gjerne et produkt du kjenner godt; mineralvann, mobiltelefon, kjær, sjampo, sminke, eller noe annet. A Beskriv en målgruppe for produktet du har valgt. Er det et produkt for unge eller eldre, jenter eller gutter, folk med spesielle interesser? B Finn reklamer for produkter du har valgt, og undersøk hva de lover, og hvordan de argumenterer. Når du har sett på andre reklamer, så prøv å tenke ut om din reklame kan skille seg ut på en eller annen måte. C Neste skritt kan være å prøve å komme med et løfte som får forbrukeren til å fatte interesse, og som betyr noe for ham eller henne. Det kan være noe om produktet - for eksempel noe om hvor godt det er, eller hvor billig forbrukeren kan få det. Det er også viktig å underbygge løftet. løftet bør også oppleves som meningsfullt og troverdig for forbrukeren. Det går gså an å love noe annet enn et godt produktfor eksempel at brusen , sjokoladen eller bilen vil gjøre forbrukeren mer lykkelig eller poppulær, eller at han/hun blir mer tiltrekkende. Det er likevel helt avgjørende å bli trodd. Hvis du ikke virker troverdig, er effekten av reklamen veldig liten. Velg ut ett eller flere løfter som kan fungere i forhold til ditt produkt. D Planlegg en reklameplakat med bilde og argumenter. Velg ut noen få vikemidler og argumenter som framhever produktet ditt. Målet med all reklame er å selge. Hvis du har for mnge elementer med, så slår de hverandre i hjel. Vær forbredt på å kunne begrunne valgenedu har gjort. E Lag en ferdig reklameplakat. Oppgaven skal vær ferdig innen 27 mars! Hoper på litt hjelp fra alle her på forumet... Mvh ArneAustenaa Endret 14. mars 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 ???? Ingen som hjelper? Kjedelig Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 det er vel bare å følge punktene det det trenger ikke være så mye på plakaten.. en overskrift øverst.. bide av produktet.. også kanskje et slagord, eller en liten tekst om hva produktet gjør.. ta med sterke farger, og ikke altfor mange detaljer. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Ja takk men noen ideer om hva jeg kan reklamere for? Mvh ArneAustenaa Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Ja takk men noen ideer om hva jeg kan reklamere for? Mvh ArneAustenaa Svaret står jo der! Reklamer et produkt du kjenner godt, alt fra mobiltelefon, sminke, data osv.. Bestem deg! Du går ikke i første klasse. Endret 16. mars 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå