deathshot Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Lurer på om det er lov å reise til andre land å kjøpe seg en bil og komme til Norge og få solgt den? Lxsm så på Fifth Gear igår der de viste en Nissan GT-R som er verdt drøye 1.5-1.7millioner i Norge og får kjøpt for bare 300.000 i Kina! Så Jeg lurer på om det koster noe ekstra avgifter, i så fall hvor mye prosent må man betale i toll? Det jeg eegentlig lurer på er at om jeg må betale noe ekstra om jeg reiser til Kina og kjører den hit til Norge? Og sånn cirka hvor mye vil prisen ende på vis man kjøper en sånn en , etter å ha betalt 350.000 kroner for bilen og alle avgiftene? Man bør jo ende på en fortjeneste på mer enn 100.000 ellerno? - Gutt 14 År Takker for svar Endret 14. mars 2009 av Deathshoot Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har hørt om det samme før men det viser seg mange ganger at det blir like dyrt som å kjøpe i Norge. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Mn jeg vil vite hvor mye fortjeneste man får? Trokke at avgiftene blir på noe med 1 mill? :o Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Tror ikke man får registrer J-spec biler i norge lengre, det vil si Japanske, kinesiske osv. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Blir nok avgifer på omtrent 1 mill jo. Avgiftene på motoen alene kommer på over 900 000,- Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Tror ikke man får registrer J-spec biler i norge lengre, det vil si Japanske, kinesiske osv. Hva..? Hvorfor ikke? Man for jo en fortjeneste på 200.000-300.000! Ikke lite det! =900k( motoravgifter ) + 350k ( for selve bilen ) + 87.5k ( for moms ) = 1.337.500 ! For solgt den lett her i Norge for 1.6m! Og, er det lovt med dette da? Det er lxsm ikke ulovlig? Kan ikke vente til at jeg for meg lappen! 4 years to go.. Og hvordan regner man ut avgifter på motorer? Endret 14. mars 2009 av Deathshoot Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Kalkulator: innførsel av kjøretøy Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Dessuten må bilen være godkjent etter europeisk standarder for å få skilter her hjemme. Har du f.eks. DOT godkjenning på selene, men ikke E godkjenning så vil du kunne slite på trafikkstasjonen. De kan også kreve dokumentasjon på bilen, noe de også vil gjøre. Alt på bilen må være godkjent, til og med eksosen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 ... om jeg reiser til Kina og kjører den hit til Norge?... - Gutt 14 År ... Du kan ikke kjøre den til Norge uten gyldig sertifikat. Kan ikke vente til at jeg for meg lappen! 4 years to go.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Så la meg se om jeg har forstått dette riktig, du skal ta opp lån på 1,4 millioner. Reise til kina, kjøpe en GT-R og kjøre den selv til Norge, fortolle den forså og selge den på bruktmarkedet? Hvor mange tror du det er som faktisk kjøper sånne biler her til lands? Og hvor mange av de velger å kjøpe en så dyr og ny bil via en privatperson istedet for en forhandler? Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Så la meg se om jeg har forstått dette riktig, du skal ta opp lån på 1,4 millioner. Reise til kina, kjøpe en GT-R og kjøre den selv til Norge, fortolle den forså og selge den på bruktmarkedet? ... og med mindre man har lyst på en veldig lang omvei, må kjøreturen gå gjennom Russland. I en slik bil? Haha, det i et land der en av de største avisene nettopp publiserte en artikkel om hva bilistene burde gjøre for å ikke bli loppet av trafikkpolitiet? For å ikke nevne veikvaliteten og hvor mange som kommer til å sikle på å regelrett rane til seg en slik bil. Nei, jeg tror ikke det blir spesielt lurt å kjøre en slik bil fra Kina til Norge. edit: glemte nok en bit. Hvilken bank vil gi en 18-åring et lån på 1.4M for å privatimportere en slik bil? Endret 10. april 2009 av zotbar1234 Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Tror du bare skal skrinlegge denne planen. du er 14 år og skal liksom kjøre igjennom russland uten lappen. dessuten tror jeg som de over sier at du vil ikke få solgt bilen i Norge. skulle du gjøre dette kan du tape masse penger. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 For å ikke snakke om tiden det tar å kjøre, kostnadene ved å kjøre og den tapte verdien på bilen grunnet antall kjørte kilometer. Man har vel nesten nådd første service intervall før man er hjemme i norge. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Transporten til Norge er nok best med båt. Men det er jo allikevell mulighet for å imortere den privat. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Vet f.eks. at Toyota Supra i Norge selges for 400.000 på bruktmarkedet med skilt. Kjøper man en slik i Tyskland for 100.000 så ender man på 225.000-250.000 ferdig registrert. Det kan lønne seg. Men gjør man sånt så beholder man bilen uansett! Og man gjør ikke det når man er 14. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå