Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lov å importere biler fra andre land?


deathshot

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er lov å reise til andre land å kjøpe seg en bil og komme til Norge og få solgt den? Lxsm så på Fifth Gear igår der de viste en Nissan GT-R som er verdt drøye 1.5-1.7millioner i Norge og får kjøpt for bare 300.000 i Kina! Så Jeg lurer på om det koster noe ekstra avgifter, i så fall hvor mye prosent må man betale i toll?

Det jeg eegentlig lurer på er at om jeg må betale noe ekstra om jeg reiser til Kina og kjører den hit til Norge?

 

Og sånn cirka hvor mye vil prisen ende på vis man kjøper en sånn en , etter å ha betalt 350.000 kroner for bilen og alle avgiftene? Man bør jo ende på en fortjeneste på mer enn 100.000 ellerno?

 

- Gutt 14 År

 

Takker for svar

Endret av Deathshoot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke man får registrer J-spec biler i norge lengre, det vil si Japanske, kinesiske osv.

 

Hva..? Hvorfor ikke?

 

Man for jo en fortjeneste på 200.000-300.000! Ikke lite det!

=900k( motoravgifter ) + 350k ( for selve bilen ) + 87.5k ( for moms ) = 1.337.500 !

 

For solgt den lett her i Norge for 1.6m!

 

Og, er det lovt med dette da? Det er lxsm ikke ulovlig?

 

Kan ikke vente til at jeg for meg lappen! 4 years to go..

 

Og hvordan regner man ut avgifter på motorer?

Endret av Deathshoot
Lenke til kommentar

Dessuten må bilen være godkjent etter europeisk standarder for å få skilter her hjemme. Har du f.eks. DOT godkjenning på selene, men ikke E godkjenning så vil du kunne slite på trafikkstasjonen. De kan også kreve dokumentasjon på bilen, noe de også vil gjøre.

 

Alt på bilen må være godkjent, til og med eksosen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så la meg se om jeg har forstått dette riktig, du skal ta opp lån på 1,4 millioner. Reise til kina, kjøpe en GT-R og kjøre den selv til Norge, fortolle den forså og selge den på bruktmarkedet?

 

Hvor mange tror du det er som faktisk kjøper sånne biler her til lands? Og hvor mange av de velger å kjøpe en så dyr og ny bil via en privatperson istedet for en forhandler?

Lenke til kommentar
Så la meg se om jeg har forstått dette riktig, du skal ta opp lån på 1,4 millioner. Reise til kina, kjøpe en GT-R og kjøre den selv til Norge, fortolle den forså og selge den på bruktmarkedet?

 

... og med mindre man har lyst på en veldig lang omvei, må kjøreturen gå gjennom Russland. I en slik bil? Haha, det i et land der en av de største avisene nettopp publiserte en artikkel om hva bilistene burde gjøre for å ikke bli loppet av trafikkpolitiet? For å ikke nevne veikvaliteten og hvor mange som kommer til å sikle på å regelrett rane til seg en slik bil.

 

Nei, jeg tror ikke det blir spesielt lurt å kjøre en slik bil fra Kina til Norge.

 

edit: glemte nok en bit. Hvilken bank vil gi en 18-åring et lån på 1.4M for å privatimportere en slik bil?

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet f.eks. at Toyota Supra i Norge selges for 400.000 på bruktmarkedet med skilt. Kjøper man en slik i Tyskland for 100.000 så ender man på 225.000-250.000 ferdig registrert. Det kan lønne seg. Men gjør man sånt så beholder man bilen uansett!

 

Og man gjør ikke det når man er 14.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...