Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

FSB vs Multiplier ytelse

Anbefalte innlegg

Hei sann! Har lest litt på nett og forstår enda ikke hva som er bedre; øke FSB for CPUen min eller rett og slett bare øke Multiplieren? Har da ikke tenkt å øke hastigheten på RAMen i og med at den jobber ved 800Mhz 4-4-4-12 ved 1.89V, men tenkte på hvordan ytelsen på min qx6850 (FSB på 333) vil endres ved øking av FSB/Multiplier? Lurte også på om det blir forskjellige instillinger for Vcore og den andre volten for cpu om jeg øker FSB/Multiplier eller om det ikke har noe å si?

Lurer bare litt på dette, fordi om det ikke har noe å si, så burde det vel ikke være noe negativt med å minke FSB og øke Multiplieren for å få mindre temperatur ved idle (Pcen står jo for det meste og bare dilter, i og med at jeg ikke får så mye tid til spilling som jeg ville ha ønsket) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fryktelig uklart hva du spør om.......

Samme om du klokker med multiplier eller FSB/ytelsesforskjellen burde ikke være enorm.

Jeg ville da kanskje klokket til FSB 400 med 1:1 divider til minnet@800 4-4-4-12 og tatt resten med multiplier.

Jeg vet da ikke hvilket hovedkort du har, men det takler sikkert 400 med det meste på auto. Vcore til CPU vil du muligens måtte justere, prøv deg frem.

Lenke til kommentar

Var i bunn og grunn bare ytelsesforskjeller jeg lurte på. Har et Asus Striker Extreme hovedkort, så det takler vel det meste av FSB, men om jeg bruker multien, så slipper jeg å øke volten til sør/nordbrua?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...