kakskiv Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei! Driver og konfigurerer en laptop fra Dell. Det jeg lurer på er om det er noen forskjell på å ha en eller to brikker, så lenge de tilsammen har like mye RAM? Betaler jeg 400kr mer kan jeg nemlig få en brikke på 4GB, istedenfor to på 2GB, og da har jeg jo muligheten til senere å kjøpe mer RAM uten å "kaste bort" 2GB. Samtidig kan det godt hende at jeg ikke kommer til å sette inn mer RAM dersom jeg finner ut at jeg ikke trenger det. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Anbefaler trådstarter å lese i tråden RAM-FAQ. Ofte stilte spørsmål og svar, ditt spørsmål står vel beskrevet der. Lenke til kommentar
kakskiv Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Anbefaler trådstarter å lese i tråden RAM-FAQ. Ofte stilte spørsmål og svar, ditt spørsmål står vel beskrevet der. Takk for tipset! Regner med at du tenkte på dette? "Hva er best av 4x512 MB og 2x1024 MB? 2x1024 MB vil være en langt mindre belastning for systemet enn 4x512 MB, og kvaliteten på 1024 MB-brikker har blitt såpass god at de veldig ofte kan erstatte 512 MB-brikkene. Sjekk også hva produsenten av hovedkortet ditt skriver om minnekompatibilitet, antall brikker, og hastighet på disse." Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ja, blant annet. Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå