xersess Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ey! Eg har røyka fast i cirkus 3 år ( er 17 og eit halvt år), og i det siste halvåret har eg blitt plaget litt med at eg begynner og hikke når eg røyker, nesten kvar gong faktisk. Det førekommer berre i det eg skal trekke ned røyken i lungene, *hikk*, og når det først har skjedd, blir eg plaget av hikkinga heilt til eg har tatt det siste trekket. Har nokon andre venner som også plages litt av dette? Er det andre som opplevar det samme her? Kvifor skjer dette? Takk Lenke til kommentar
gabun Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ey!Eg har røyka fast i cirkus 3 år ( er 17 og eit halvt år), og i det siste halvåret har eg blitt plaget litt med at eg begynner og hikke når eg røyker, nesten kvar gong faktisk. Det førekommer berre i det eg skal trekke ned røyken i lungene, *hikk*, og når det først har skjedd, blir eg plaget av hikkinga heilt til eg har tatt det siste trekket. Har nokon andre venner som også plages litt av dette? Er det andre som opplevar det samme her? Kvifor skjer dette? Takk Dette hørtes ekstremt merkelig ut. Ja, hikke forekommer veldig lett når man røyker. Hikke er luft som skal ut, røyking = trekke luft inn. Jeg håper nå du skjønner hvorfor? JEg har selv opplevd det at jeg kan ende opp med å hikke når jeg trekker inn en sigarett, men dette er ikke noe som kommer som en følge av sigaretten, men rett og slett vanlig hikke og en oppbygning av luft som må ut. Det osm da skjer er at hver gang man trekker inn luft/røyk så åpnes det opp akkurat nok ved "checkpointet" i halsen til at evt luft som ligger på andre siden presser seg ut i samme slengen. Derfor hikk idet man trekker ned røyken til lungene. Noen form fro vitenskaplig forklaring på hvorfor dette skjer, eller i ditt tilfelle, hvorfor det skjer nesten hver gang du røyker, men ikke ellers. Mitt råd vil være å bare se det an. Om du merker at det vedvarer, kontakt lege og hør om han kan hjelpe deg. Om det er slik at dette utelukkende er et fenomen som oppstår når du røyker, kutt ut røyken i en uke og se om hikken fortsatt er der. Om ikke tror jeg vi har en vinner for hva problemet er (ikke nødvendigvis røyken/tobakken, men det som skjer idet inhaleringen gjøres) Lenke til kommentar
Villa_Sempre Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det lureste hadde faktisk vært og bare slutta så fort du kunne (men det du vel allerede). For alt jeg vet kan dette være veldig farlig. Du burde oppsøke legen. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Takk for svar, god forklaring gabun. Eg har ikkje sett på dette som noko farleg, gjer ikkje det no heller. Eg har fleire kompiser som også byrja og hikke ofte når dei tar ein ciggur. Men det er jo litt ekstremt i mitt tilfelle. Eg har prøvd å slutte før, det varte i 3 vekar, til hjernen min forklarte meg kor mykje betre eg hadde det som røykar. Eg vil prøve igjen å slutte, men ikkje enda! Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Takk for svar, god forklaring gabun. Eg har ikkje sett på dette som noko farleg, gjer ikkje det no heller. Eg har fleire kompiser som også byrja og hikke ofte når dei tar ein ciggur. Men det er jo litt ekstremt i mitt tilfelle.Eg har prøvd å slutte før, det varte i 3 vekar, til hjernen min forklarte meg kor mykje betre eg hadde det som røykar. Eg vil prøve igjen å slutte, men ikkje enda! Screw you din løk, slutt no. Blir bare verre etter kvert. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Ikkje prøv å sett deg inn i det Tyggis, det er eit reint helvete og trenger lang psykisk forbreding. Du har forresten ulovlig signatur, 4 linjer er "maksulaturen". halv 3 på lørdag. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Noko som er i går, get on with it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå