Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort fungerer ikke etter flytting...

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nett kjøpt meg et nytt kabinett (Antec 1200)

¨Systemet mitt har alltid vert vannkjølt, og når jeg hadde fått alle pc delene inni kabinettet såg jeg at det var vann på hovekortet, pc'n var på når dette hendte..

Og når jeg såg dette rev jeg jo ut kontakten med en gang..

Etter at jeg hadde fixet dette problemet og skulle starte pcn hendte det ingentng,,

På og resetnappen på hovedkortet lyser... men når jeg trøkker de er det ingen reaksjon..

Er dette pga vann skade? Funker garantien?

Hovedkortet er av type P6T Deluxe..

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette pga vann skade? Funker garantien?

Hovedkortet er av type P6T Deluxe..

Det er ikke sikkert at kortet er defekt likevel. La kortet tørke helt, bruk gjerne mykt papir med god sugeeffekt slik at du få alll fuktighet bort. Hårføner kan også brukes, men pass på at du ikke berører noen deler på kortet med selve føneren. Ikke bruk for sterk varme heller. Resett så cmos før du forsøker en start. Husk å ta ut powerkabelen før du begynner tørkingen. Trykk gjerne noen ganger på av/på knappen også for å tømme alle kondensatorer for strøm. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjort det nå, av og på knappen lyser på hovedkortet men fortsatt ingen reaksjon..

Så jeg får ikke garanti?

Garanti gjelder nok ikke ved vannsøl. Spørsmålet er fremdeles om HK tok skade av vannsølet? Hvis du slo av strømmen før noe skjedde så tviler jeg på at HK er skadet. Har du fjernet alle komponenter som skjermkort, minne, CPU, andre kort, strømkabler, etc. Kort sagt alt må kobles fra slik at statisk strøm som ofte oppstår ved slike hendelser kan lades ut av HK. Vent natten over og monter så alt sammen igjen. Det kan også være at komponenter er skadet og hindrer normal oppstart. Hvis du har mulighet, så tester du samtlige komponenter hver for seg for å utelukke komponentfeil. Jeg har opplevd nøyaktig det samme selv og det viste seg til slutt at alt virket igjen ved demontering, ny montering og start.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Gjort det nå, av og på knappen lyser på hovedkortet men fortsatt ingen reaksjon..

Så jeg får ikke garanti?

Det er ikkje noko garanti på noko som har med din egen feil. Vis du er veldig sikker på at det med vannsølet ikkje er feilen så kan du gjo forsøke og levere det inn men slik som du skriver høyres det ut som at det er vannsølet som har skada :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...