kjetil81 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg har nylig satt sammen en ny HTPC: Kabinett: Antec Fusion remote black Hovedkort: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H med Geforce 9400 Prosessor: Intel Dualcore E8400 3Ghz Problemet er at geforce 9400 blir for varm, (ligger på 83 grader ved tilnærmet idle). Det ser ut som om det bare er passiv kjøling for denne. Er det mulig å installere en liten vifte eller noe for å hjelpe å kjøle denne bedre? Evt vil det hjelpe å installere et dedikert skjermkort for å avlaste arbeidsmengden til hovedkortet? Sånn som det er nå må jeg sette kabinettviftene på medium-høy setting for å holde liv i boksen, hvilket medfører en god del støy jeg helst skulle vært foruten. Dersom jeg kan kjøpe et billig skjermkort med passiv kjøling gjør jeg gjerne det hvis det vil fikse problemet. Resten av kabinettet er kjølig og fint (ca 30 grader) med god plass til utlufting på siden. Noen forslag? :-) Endret 14. mars 2009 av kjetil81 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) stopper maskinen å fungere om den blir varmere? er det kabler som forhinder at varmen føres vekk fra chipsett kjølern? har du plass til en slik en? https://prisguiden.no/product.php?product_id=41224 her får du kjøpt en.. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103586 er vist ikke alt prisguiden finner. Endret 14. mars 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
kjetil81 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Maskinen kubber plutselig ja (blåskjerm og så restart). Jeg har overvåket temperaturen litt og er sikker på at det er dette som er problemet. Hvor og hvordan monteres i tilfelle den viften du linket? Ikke sikker på om jeg skjønner hvordan jeg kan feste den. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) den festes over ekspansjons slottene til pci og pcie kortene på kabinettet. Endret 14. mars 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
kjetil81 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Ahh ok, og da blåser luft direkte på kjøleribbene til chipsettet antar jeg. Glimmers, det er vel akkurat det jeg trenger tror jeg! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 jeg kjøpte en slik arm, og en 120mm vifte. gjør underverker =) litt billigere og mindre riski en å bytte chipsetkjøler/pasta om du er flink til å være forsiktig kan du kjøpe deg kjølepasta og bytte ut gugga som er mellom chipsettet og kjølern. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Alternativt kan du bytte ut CPU kjøleren, med en kjøler som også blåser over chipsettet til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå