noesIdel Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Hei.. prøver å sette opp en ftp server på min linux debian maskin (Den er dedikert til server hosting), men når jeg starter opp Vsftpd så får jeg bare opp en melding som sier: 500 OOPS: bad bool value in config file for: allow_anon_ssl (allow_anon_ssl er bare den som ligger øverst i fila og den skriver ut bare den øverste entryen i fila) Linjene rundt problemet ser slik ut allow_anon_ssl=NO anon_mkdir_write_enable=NO anon_other_write_enable=NO anon_upload_enable=NO anon_world_readable_only=YES anonymous_enable=NO Noen som har en ide om hva som er feil? Endret 14. mars 2009 av Hagenz Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har aldri vært borti det programmet, men ser ut til at en annen fikk en lignende feilmelding, da var problemet at eventuelle kommentarer må være på egne linjer. Lenke til kommentar
noesIdel Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Fant feilen:D var linux som ikke takla windows linjeskift (CRLF) Den tok med CR delen var linjeskiftet som en del av variablel verdien Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Flott du fant feilen. Husk å merke tråden som "Løst". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå