KimOlsen87 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har ofte sett både DDR2 og DDR3 skjermkort. Hva er egentlig forskjellen mellom disse? Og hvordan vet jeg om det passer hovedkortet? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Det er det ingen grunn til å se på med mindre man has spessielle behov som shadermodelprogramering osv. Noen skjermkort bruker 7 GHz GDDR5 Om det passer hovedkortet eller ikke er om det er pci-e kontakt eller AGP kontakt alene. Men på rambikker (ikke skjermkort) så er det en forskjell og det må passe hovedkortet. Endret 14. mars 2009 av War Lenke til kommentar
KimOlsen87 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Så jeg kan bytte ut mitt gamle DDR2 skjermkort med DDR3? Kjempefint, mange takk for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har du noen navn på skjermkortene? Høres ut som du snakker om rambrikker nå. Lenke til kommentar
KimOlsen87 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Skjermkort. Tenkte å kjøpe et Geforce 8800gt (ddr3) for å erstatte geforce 8500gt (ddr2). Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Går utmerket, begge har pci-express Men du må sjekke at din strømforskyning har en pci-e 6pin kontakt som 8800GT krever Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det er det ingen grunn til å se på med mindre man has spessielle behov som shadermodelprogramering osv. Så du sier at 4850 og 4870 må behandles forskjellig? På hvilken måte er det minne typen påvirker shader programmering? Noen skjermkort bruker DDr5 og nå har DDr7 kommet.Om det passer hovedkortet eller ikke er om det er pci-e kontakt eller AGP kontakt alene. Jeg vil gjerne se litt info om GDDR7.. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Du vet godt at jeg mente 7 GHz GDDR5 Så du sier at 4850 og 4870 må behandles forskjellig? Med mindre man programerer spesielle ting og er ute etter en spesiell hastigihet på rammen så er ikke dette noe å se på ved kjøp av et grafikkort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Så du sier at 4850 og 4870 må behandles forskjellig? Med mindre man programerer spesielle ting og er ute etter en spesiell hastigihet på rammen så er ikke dette noe å se på ved kjøp av et grafikkort. Jeg vil nå si at den ekstra ytelsen 4870 får med GDDR5 er noe å se på. Men hvorfor vil en spesiell hastighet på minnet kunne være viktig? Minnetype eller minnetype + klokkehastighet alene sier ikke så mye om hvor mye minnebåndbredde man har. F.eks har GTX285 mer båndbredde med GDDR3 enn hva 4870 har med GDDR5. Da takket være en 512bit eller dobbel så bred minnebuss. Hvor effektiv GPU'en er med å utnytte den tilgjengelige båndbredden er også en stor faktor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå