Gå til innhold

trening og alkohol, mister trening for 2 uker?

Anbefalte innlegg

Jeg driver på med trening 3-4 ganger i uken, og lurer på hvordan effekt alkohol har på trening. Jeg har lest litt rundt omkring her, noen sier at det ikke er noe vits å trene dagen før, for du blir dehydrert så mye at musklene ikke har noe å hente. Men man blir vel ikke så dehydrert at evt en hel uke/2 uker forsvinner? Hvor jeg har hørt fra noen at også hele 2 uker også kan forsvinne av treningen.

Dagen etter er man jo da dehydrert og ikke lurt å trene samme dagen, men hva visst man drikker vann hele tiden under treningen? Jeg drikker maks en gang i måneden, men forsvinner 2 uker, så har jeg jo da mistet treningen for en halv måned. Jeg vil helst ha noe konkret svar på dette og håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at trening for 2 uker forsvinner hvis du er på fylla en lørdag...høres jo helt merkelig ut...jeg har vært ute på skikkelig fylla lørdager og fortsatt trent mandag og resten av uka med progresjon, selv om jeg kanskje er litt daff på mandagen....dagen etter er vel kanskje ikke det beste, men spørs jo hvor mye man har drekt...

Lenke til kommentar
Jeg har drukket min. 1 gang i uken etter nyttår, og merker fortsatt framgang...

Greit nok, men du ofrer allikevel mye fremgang ved å drikke så ofte (med mindre du begrenser deg til noen få øl kanskje).

Som et generelt svar bør alkoholen begrenses til et absolutt minimum om du vil prioritere trening.

Lenke til kommentar

Du hadde nok kunne fortsatt progresjonen enda lenger hvis du ikke hadde forgiftet kroppen med alkohol hver uke. Tror dessuten at det blir mer avgjørende etter hvor lenge du har trent, om du er nybegynner vil lett få gains uansett og ikke merke at alkoholen ødelegger så mye. Om du har trent lenge, sliter med å gjøre progresjon etc. uten å planlegge treninga nøye og spise mye mat, og så i tillegg pøser på med alkohol, ødelegger du for deg selv. :p

Lenke til kommentar

Jeg burde vel kanskje ikke vite no om det.

Jeg har "hørt" at det skader fremgangen om du drikker. Om du følger en plan, så bør du være forsiktig med drikkingen, holde det til et minimum, men om du bare gjør det for deg selv er det fint lite grunn til å bli straight edge. Så lenge du ikke havner i grøfta hver helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...