HaugenMS Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei! Kjøpte bil for 2-3 uker siden, og har ikke rukket og omregistrert den pga. offshore jobb i mellomtiden. Kom hjem for 2 dager siden, og totalsmadret en hjort i går kveld. Forsikring har vært aktivert på meg med full kasko siden kjøp av bil, men omregistrering er ikke gjort enda siden jeg ikke har hatt tid. Dette blir gjort tirsdag 17.03, og takst av bil blir gjort senere enn denne datoen. Kan jeg få noen problemer her? Står jo at bil skal omregistreres 3 dager etter kjøp! Men er jo ikke alltid like lett å få til dette!! Fint om noen har litt info om dette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Strengt tatt har du ikke lov til å ta bilen i bruk før den er omregistert på deg, men siden du har forsikringen i orden, kan jeg ikke tenke meg at dette byr på problemer. Lykke til! Lenke til kommentar
HaugenMS Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Skjønner! Men folk som henter biler de kjøper, må jo kjøre de hjem igjen. Og hva om de krasjer på hjemveien? Det er jo en slik ca. problemstilling som jeg har. Der kjøper ikke har fått omregistrert bilen før krasjet! Takker for gode innspill! Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Tror det er slik at tidligere eiers forsikring gjelder i disse 3 dagene, slik at nye eieren kan kjøre bilen hjem på selges forsikring. Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
HaugenMS Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har alltid avsluttet forsikringen min samme dag som bilen har blitt hentet av kjøper, for har da avtalt med kjøper, at han får aktivere sin egen forsikring før han henter bilen. Så tror ikke det er slik som du forespeiler i alle tilfeller. Men jeg lurte mer på om ikke omreg før krasj kan forårsake problem for forsikring! Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 en kompis krasjet en bil før omreg var betalt, men forsikring var fixet. så lenge salgsmelding var sendt inn så er det registrert at eierskifteprosessen var igang. ble ikke noe problemer av det... var dog 5 år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå