spindle Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Kjøpte pc i høst, Athlon T-Bird 1,4 Ghz. Dette var min først ikke-intel prossesor så jeg fikk litt sjokk over hvor bråkete en vifte kan være (Globalwin anyone?). Har bytta til Taisol CKG760 men fortsatt så bråker det litt for mye. Dessuten er ikke kjøleeffekten den største. Så ser jeg Koolance Fulltower m/ferdig installert vannkjøling på Microplex....nam! Men litt dyrt da... Alternativer er a) å kjøpe vannkjølingskit og bygge inn i mitt nåværende kabinett (Chieftec Fulltower) eller B) byttte vifte på kjøler og psu. Noen som vil anbefale noe? Noen som har/har prøvd Koolance kabinettet? Prioritet en er støy, men vannkjølingen åpner jo for overklokking også... Lenke til kommentar
tristessor Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 "Har bytta til Taisol CKG760 men fortsatt så bråker det litt for mye. Dessuten er ikke kjøleeffekten den største. Alternativer er a) å kjøpe vannkjølingskit og bygge inn i mitt nåværende kabinett (Chieftec Fulltower) eller B) byttte vifte på kjøler og psu." Det er mange som med stort hell har satt en Papst 80mm 19db vifte på ved hjelp av en funnel(festeanordnng til kjøreribba) Det er vel den aller billigste løsningen. Se på http://www.microplex.no Der har de det. Jon Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Merk deg at Koolance har i mode 1(stilleste alternativ) et støynivå på 46dB. I mode 3 har Koolance et støynivå på 56dB. En Taisol har typisk ett støynivå på litt over 50dB så Koolance vil ikke være noe lydløse saker Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hvis du ikke har planer om å overklokke, vil et godt alternativ være en Zalman vifte. Enten 5005-Cu (hvis du har 4 hull rundt sokkelen), eller 6000-Cu ('Flower'). netconnection, 3dfx og mp har de. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Spindle Har ei Koolance kasse her ved sden av meg... Støyer litt men mindre enn min luftavkjølte gjorde Mode1 ligger på ca.36-38 db her hos meg...ikke helt støyfritt men akk så kaldt og godt Papst er ett godt og billig alternativ hvis du vil beholde støyen nede (med luftkjøling) Satte i 2 extra papst vifter i kassa her også...60mm foran og ei 80mm bak,80mm styres av samme eletronikken som de 3 på toppen. Dvs den går på mode1 sammen med de andre Har ikke behøvd å kjøre viftene høyere en mode1....ennå Med en XP1600 ligger temp på 26-27 grader idle,30 på max Men jeg kommer nok aldri ned på 20-25db nei , hehe På den andre siden....det blir aldri varmt heller :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå