Gå til innhold

Ny Gaming Pc -> Empire - Total War

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske tungt det spillet der. Hvis du skal prøve å holde det rimelig så må du nok opp i et HD4870 og en PhenomII, evt noe lignende fra Intel.

Prøvde å skru opp alt i 1920x1080, med et 4870x2 og en PHII940, men det gikk scheize ;)

Får dog kjørt det brukbart i samme oppløsning med alt på high/2-4AA med et Gtx285.

Såh, hvis du bygger deg en sak dedikert til ETW, så vil muligens 7-8000 holde. Om du trenger alt nytt, dvs. skjerm tast. ol. så vil det kanskje bli ytterligere noen kr.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk mærer om. Empire er absolutt ikke et tungt spill. Jeg drar det på Ultra settings, med 4xAA, 8xAnisotropic og 1650x1050. Får 30-40 fps. Se specs i signaturen. Det kan virke som om folk med ATI kort har problemer. Stoler ikke på 4850 og 4870 korta. Varme, trege, dårlige drivere etc. Oppskrytte møkka-kort rett og slett. Synd men sant.

Lenke til kommentar
Stoler ikke på 4850 og 4870 korta. Varme, trege, dårlige drivere etc. Oppskrytte møkka-kort rett og slett. Synd men sant.

I sin prisklasse uklasser de Nvidia totalt, hvorfor tror du die-hard Nvidia kortprodusenter som f.eks XFX og Gainward nå produserer flere ATI kort?

Og drivere? Tror ikke Nvidia kan slå seg på brystet der, de er omtrent like bra/dårlige. Nå har jeg et GTX285 i min hoved spill pc - det blir jaggu varmt det også gitt ;-)

ATI 48xx serien er fantastiske kort, og er man bekymret for varme så selges det et uttall versjoner med mye bedre kjøling - null problemer.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg bare har demoen av ETW, så om fullversjonen på noen måte er bedre optimalisert, eller av andre årsaker flyter bedre vites ikke.

På maks innstillinger med 4870x2 var tross alt fps. på ca. 25-50, men dette er under det jeg vil anse som tilfredsstillende :blush: med så mye futt i maskinen. Hadde også CCC 9.1 på gitte tidspunkt, noe som kan ha betydning for dårlig ytelse.

Det kan virke som om folk med ATI kort har problemer. Stoler ikke på 4850 og 4870 korta. Varme, trege, dårlige drivere etc. Oppskrytte møkka-kort rett og slett. Synd men sant.
Har du noen gang hatt et kort fra ATI? I såfall vil jeg tro du har vært uheldig.

4870x2 knuste det meste av det jeg hadde av spill, bortsett fra noen tilfeller der de ikke var optimalisert for 2 kjerner/CF. Mirrors edge hadde jeg f.eks problemer med i starten da jeg fikk rundt 20-40 fps. Etter CCC9.2, samt en patch så stanget det på 60fps. med vertical sync.

Pga. en del støy og varme fra 4870x2 så gikk jeg over til et Gtx285 da dette uansett holder til mitt bruk, og bugs i drivere finnes såvisst her og. Savner dog 4870x2 så hvis det dukker opp en god tredjeparts kjøleløsning til dette blir det trolig et aldri så lite tilbakefall.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Jeg synes gameboardet hakker. Altså taktisk kart, uansett panoreringsretning.

Ingame kamper går ok, litt hakkings der iblant, særlig sjøslag med zoom ned på vannet.

Mitt system er Intel E6600 [email protected], nVidia Gef 9800x2, 4 gig ddr2 800mhz minne.

Kjører alt på ultra eller maksimal setting, 1920x1080. Noen som ser en åpenbar oppgradering?

Endret av Syn-Sam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...