bergaloevera Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Jeg får plutselig ikke bootet vista fra harddisken lenger... Står insert system disk and press enter. Hvis jeg putter i vista plata når datan starter så det kommer opp sånn trykk en tast for å starte fra CD/DVD ROM... Og ikke trykker så den går videre så booter den plutslig vista som ligger på harddisken... Det vil den ikke gjøre uten at vista plata står i og jeg gjør det som står over.... Noen måte jeg kan fikse dette på uten å formatere og legge inn vista på nytt?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har du sjekket bootrekkefølge i BIOS? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 ja har sjekka biosen =) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har du mer enn en intern disk? Har du noen USB disk tilkoblet? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Nei har 3 stk interne disker bare.. Det som er rart er at den booter når jeg har i vista plata og den "trykk en tast for å starte fra cd rom" greia kommer og jeg lar den gå uten å trykke så booter den vista fra disken etter det.... Gjør jeg om boot rekkefølgen til at den bare skal starte fra harddisk så får jeg error.. no system disk osv.... Ser ut som det skjedd noe med boot sektor eller noe? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Kan du velge i Biosen hvilken av dine 3 disker skal stå overst på lista i Harddiskboot priority? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Nei det er enten harddisk, cd-rom eller removable.. ikke hd1 hd2 osv.. Har prøvd alle muligheter på boot rekkefølge.. det er ikke noe galt der.. Andre forslag? Jeg husker nå hva jeg gjorde når det skjedde. Jeg satte inn en annen harddisk for å prøve om den virket også satt jeg det tilbake igjen akkurat som det var og det var etter det den begynte å kødde med dette... Er det noe sted jeg kan fikse boot sector eller noe sånt på windowsen som ligger på haddisken? Jeg bruker forøvrig Vista Ultimate 32 bit. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er diskvalg som gjelder her. Hvilket type HK har du? så vi kan hjelpe deg med det? Vi går gjennom det først og vi ser for andre løsninger etter det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Nei det er enten harddisk, cd-rom eller removable.. ikke hd1 hd2 osv.. Det spørs om du ikke har oversett at det det er to menyer i BIOS for bootrekkefølge. Du må finne den der du velger hvilken harddisk som skal boote. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Du skal i Boot meny i Bios. Du skal i (fra det jeg ser i manualen) til Removable Drivers (det må være feil det her) men prøve på det. Hvis det er her du ser 3 hardisker eller 2, så skal du velge, at den som skal stå overst på lista, er den du har OS på. Det er garantert at den som allerede står overst, er feil, så notere den, hvis diskene dine er veldig like i beskrivelse. Mulig du må bruker pil tasten for å merke disken det gjelder, og tast enter. Da er den disk som velges først. Uansett, når du er i den boot meny, og du ikke finner det etter beskrivelsen over, så tast enter på de alternativene der, og se hvor du finner alle dine disker oppført. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Du skal i Boot meny i Bios. Du skal i (fra det jeg ser i manualen) til Removable Drivers (det må være feil det her) men prøve på det. Hvis det er her du ser 3 hardisker eller 2, så skal du velge, at den som skal stå overst på lista, er den du har OS på. Det er garantert at den som allerede står overst, er feil, så notere den, hvis diskene dine er veldig like i beskrivelse. Mulig du må bruker pil tasten for å merke disken det gjelder, og tast enter. Da er den disk som velges først. Uansett, når du er i den boot meny, og du ikke finner det etter beskrivelsen over, så tast enter på de alternativene der, og se hvor du finner alle dine disker oppført. Nei så dæven! Det fiksa biffen gitt! Takk *føler meg litt dum* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå