Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter litt med et handicap.

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Bil.mek

Hei!

Jeg er en gutt på 19år som sliter litt med et lite handicap som også stjeler mye av selvtilliten min..

Handicapet er at fingrene på venstre handa mi er halvparten så lange som dem på høyre hånd, og har en litt annerledes form!

Jeg er lærling som bilmekaniker og trives med det, men jeg tørr liksom ikke å bruke venstre handa så mye når det er folk rundt og ser på når jeg jobber..

Jeg har ikke sagt til dem jeg jobber med at jeg har denne handa, men vet ikke om dem har sett eller hørt noe om dette.

Jeg vet jeg burde si dette, men tørr liksom ikke!

De fleste venna mine vet om det, men om dem snakker om det når jeg ikke er der har jeg ikke anelse om..

Når jeg begynnte å jobbe så måtte jeg flytte fra Oslo området til Hamar..

Traff jo noen andre lærlinger her, men har ikke sagt til dem heller at jeg har dette " problemet ", men har på følelsen av at dem vet om det..

Hva burde jeg gjøre?

Bare gi faen å late som om den er normal eller??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er absolutt ingenting å skamme seg over. Kanskje de sende noen nysgjerrige blikk i begynnelsen, men det går nok fort over. Kanskje du rett og slett burde introdusere dem for hånda på en komisk måte, slå en spøk om den eller noe, sånn at du vet alle vet om den, og man slipper å skjule seg hele tiden.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er en gutt på 19år som sliter litt med et lite handicap som også stjeler mye av selvtilliten min..

Handicapet er at fingrene på venstre handa mi er halvparten så lange som dem på høyre hånd, og har en litt annerledes form!

Jeg er lærling som bilmekaniker og trives med det, men jeg tørr liksom ikke å bruke venstre handa så mye når det er folk rundt og ser på når jeg jobber..

Jeg har ikke sagt til dem jeg jobber med at jeg har denne handa, men vet ikke om dem har sett eller hørt noe om dette.

Jeg vet jeg burde si dette, men tørr liksom ikke!

De fleste venna mine vet om det, men om dem snakker om det når jeg ikke er der har jeg ikke anelse om..

Når jeg begynnte å jobbe så måtte jeg flytte fra Oslo området til Hamar..

Traff jo noen andre lærlinger her, men har ikke sagt til dem heller at jeg har dette " problemet ", men har på følelsen av at dem vet om det..

Hva burde jeg gjøre?

Bare gi faen å late som om den er normal eller??

Nettopp, det er du selv som setter dine egene "grenser" og fremstiller dine egene problemer. Om fingrene er litt rare på ene handa, so what? Hvem bryr seg? Om folk legger merke til det eller bemerker det så ikke bry deg om det, enkelte har en trang til å sette verden i en perfekt A4 eske og alt som ikke fyller deres strenger krav på "perfeksjonert" blir i deres øyne abnormal og rar.

Lenke til kommentar

1 innlegg som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det Tull og tøys som er slettet.

Lenke til kommentar

Det er normalt å reagere på ting som er annerledes med én gang, mest fordi det ikke er forventet. Men selv hadde jeg ikke "brydd" meg 5 sekunder etterpå og fortsatt som normalt. Du er jo den samme mellom ørene uansett hvordan hånda, beinet eller magen din ser ut. :)

Ikke gjem den bort. Det er overhodet ingenting å skamme seg over.

Lenke til kommentar
Det er normalt å reagere på ting som er annerledes med én gang, mest fordi det ikke er forventet. Men selv hadde jeg ikke "brydd" meg 5 sekunder etterpå og fortsatt som normalt. Du er jo den samme mellom ørene uansett hvordan hånda, beinet eller magen din ser ut. :)

Ikke gjem den bort. Det er overhodet ingenting å skamme seg over.

Kloke ord! Hør på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...