opijos Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har tenkt å lage et 6 weeks Tranformation program som jeg selv skal prøve.. Poenget er å trene Armer , Mage og bryst. Her er programmet: Armer: Vanlige Push ups , 16 stykker x 2 Dype push ups (bryst) , 16 stykker x 2 Flye (Bryst) , 20 stykker x 2 Chest press , 15 stykker x 2 Standing rows , 25 stykker x 2 (5 KG) Upright Rows , 15 stykker x 2 Lateral Raises , 10 stykker x 2 (Skulder) Shoulder Press , 15 stykker x 2 Front Raises , 20 Stykker x 2 (Begge armer) Biceps Curls , 15 stykker x 2 Bicep Curl , 15 stykker x 2 (Støtter meg til noe med armene) Tricep , 15 stykker x 2 Mage muskler. Har dere noen forslag? Vel , som dere ser , det er en lang liste med øvelser. Og jeg tar sånn 10-20 sec pause mellom hver øvelse.. Er det noe jeg burde bytte ut eller forandre på? Event legge til flere øvelser ellr? Jeg tar alle øvelsene med 3 KG , ellers blir jeg alt for sliten til å forsette.. Mens på biceps øker jeg vekten.. Jeg har ikke tenkt å bli kraftig , men bare synelige markerte muskler.. Jeg har pump fra før av , men har lyst på litt større. Skal prøve dettte i 6 uker.. Og gi meg noen par gode mage muskler øvelser.. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ville droppa det programmet. Du trener jo bare halve kroppen, noe som ser utrolig dumt ut. Svær overkropp og fyrstikkbein, eller digert bryst, veltrent mage osv. og ingen muskler på ryggen. Finn deg et program som går på hele kroppen du! Lenke til kommentar
Delmonte Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Prøv med "super-set." Du legger sammen en overkropps-øvelse og en bein-øvelse og gjør dem annenhver gang UTEN pause for maks effekt. F.eks: Pushups - 20reps Knebøy - 20reps (dette er 1 superset) 0 - 30 sek pause ' pushups - 20reps Knebøy - 20reps 0 - 30 sek pause Pushups - 20 reps Knebøy - 20 reps 30sek - 1min pause før neste runde med nytt super-set. Om du ikke klarer å fullføre alle repitisjonene, så gjør uansett ditt beste. Da vil du bygge muskler. Tips: Dess større muskelgrupper du trener, dess mer fett forbrenner du i tillegg til at du bygger muskler på en mer effektiv måte. (Pushups, squats, benkpress, pull-ups osv) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Som nevnt er det lite balanse i programmet. Du må få inn flere roøvelser og trene lår. En annen feil er øvelsesrekkefølgen på noen punkter. Dessuten vil du ikke få progresjon hvis du ikke øker vekter, reps og/eller korter ned på hvilen mellom settene. Gå heller i Veiledning for nybegynnere og velg ut et balansert treningprogram derfra. Hvordan dette programmet skal gi deg en transformation på 6 uker kan ikke jeg se. Endret 15. mars 2009 av awkward Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Transformation til dårlig kroppsholdning kanskje? Å ikke trene trekkøvelser, korsrygg eller ben overhodet er en av de klassiske nybegynnerfeilene, har vært der selv og tro meg, det var ikke verdt det! Lenke til kommentar
opijo Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Vel , takker for alle svar! Jeg trener nedre kropsdeller noen par ganger i uken. Men ja , ryggen.. Det som er problemmet er at jeg bare at manualer , så jeg kan ikke utføre trekk øvelser.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hantelroing, foroverbøyd stående hantelroing? Du har sikkert ei stang, trapp etc du kan trene chins i og Bare å bruke fantasien så er det utrolig hva man finner på. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis dere ikke har peil på sånt så plz ikke svar, tror nokså at mange har peil på dette. Men man trener mye rygg med det programmet.. La meg nevne et eks Upright Rows , da trener du Trapezius , Deltoid og Biceps. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Nedre del av rygg a? Ser ingen øvelser som tar for seg den delen. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Sant det , men jeg glemte å nevne en øvelse. Deadlift bruker jeg for å trene nedre rygg. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Verken biceps eller deltoid er ryggmuskler. Du får trent øvre del av trapz, men samtidig er upright rows en av de verste øvelsene du kan gjøre for skuldrene dine, blant annet en av bidrasyterne til inpingement\entrapment (som skyldes dårlige plassforhold i skulder). Eneste øvelsa som muligens trener noe særlig rygg er stående roing, om du mener foroverbøyd roing da? Ta seteløft på ett bens, ettbens markløft etc for nedre del av ryggen. Lenke til kommentar
opijos Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Takker for svaret ditt , Jeg kan ta shrug.. Tar den med 10 kg på hver hånd (20 kg). Får dritt vondt i naken etterp.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Om du tar mark er jo det en start da, da har du jo en av de viktigste ryggøvelsene Lenke til kommentar
opijos Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Skulle gjerne tatt markløft , men jeg har ikke stang Lenke til kommentar
LasH Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Sant det , men jeg glemte å nevne en øvelse. Deadlift bruker jeg for å trene nedre rygg. Skulle gjerne tatt markløft , men jeg har ikke stang ? Lenke til kommentar
opijo Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) man bruker ikke stang for å utføre deadlift :!: edit: Jeg utfører deadlift (stiff Leg) , men manualer Endret 17. mars 2009 av opijo Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tror ikke du kommer til å tranformere noe som helst med det der. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 man bruker ikke stang for å utføre deadlift :!: edit: Jeg utfører deadlift (stiff Leg) , men manualer Hvis du ikke skjønte det, deadlift er markløft på engelsk Lenke til kommentar
opijo Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Opps min feil , du kan jo selfølgelig gjøre deadlift med stang. Men jeg gjør det med manualer. Viste ikke at det betyde markløft.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå