Gå til innhold

6 Weeks Tranformation - Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å lage et 6 weeks Tranformation program som jeg selv skal prøve..

Poenget er å trene Armer , Mage og bryst.

Her er programmet:

Armer:

Vanlige Push ups , 16 stykker x 2

Dype push ups (bryst) , 16 stykker x 2

Flye (Bryst) , 20 stykker x 2

Chest press , 15 stykker x 2

Standing rows , 25 stykker x 2 (5 KG)

Upright Rows , 15 stykker x 2

Lateral Raises , 10 stykker x 2 (Skulder)

Shoulder Press , 15 stykker x 2

Front Raises , 20 Stykker x 2 (Begge armer)

Biceps Curls , 15 stykker x 2

Bicep Curl , 15 stykker x 2 (Støtter meg til noe med armene)

Tricep , 15 stykker x 2

Mage muskler.

Har dere noen forslag?

Vel , som dere ser , det er en lang liste med øvelser. Og jeg tar sånn 10-20 sec pause mellom hver øvelse..

Er det noe jeg burde bytte ut eller forandre på? Event legge til flere øvelser ellr?

Jeg tar alle øvelsene med 3 KG , ellers blir jeg alt for sliten til å forsette.. Mens på biceps øker jeg vekten.. Jeg har ikke tenkt å bli kraftig , men bare synelige markerte muskler.. Jeg har pump fra før av , men har lyst på litt større. Skal prøve dettte i 6 uker.. Og gi meg noen par gode mage muskler øvelser..

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med "super-set."

Du legger sammen en overkropps-øvelse og en bein-øvelse og gjør dem annenhver gang UTEN pause for maks effekt.

F.eks:

Pushups - 20reps

Knebøy - 20reps (dette er 1 superset)

0 - 30 sek pause

'

pushups - 20reps

Knebøy - 20reps

0 - 30 sek pause

Pushups - 20 reps

Knebøy - 20 reps

30sek - 1min pause før neste runde med nytt super-set.

Om du ikke klarer å fullføre alle repitisjonene, så gjør uansett ditt beste. Da vil du bygge muskler.

Tips: Dess større muskelgrupper du trener, dess mer fett forbrenner du i tillegg til at du bygger muskler på en mer effektiv måte. (Pushups, squats, benkpress, pull-ups osv)

Lenke til kommentar

Som nevnt er det lite balanse i programmet. Du må få inn flere roøvelser og trene lår. En annen feil er øvelsesrekkefølgen på noen punkter. Dessuten vil du ikke få progresjon hvis du ikke øker vekter, reps og/eller korter ned på hvilen mellom settene. Gå heller i Veiledning for nybegynnere og velg ut et balansert treningprogram derfra. Hvordan dette programmet skal gi deg en transformation på 6 uker kan ikke jeg se.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har peil på sånt så plz ikke svar, tror nokså at mange har peil på dette. Men man trener mye rygg med det programmet.. La meg nevne et eks Upright Rows , da trener du Trapezius , Deltoid og Biceps.

Lenke til kommentar

Verken biceps eller deltoid er ryggmuskler. Du får trent øvre del av trapz, men samtidig er upright rows en av de verste øvelsene du kan gjøre for skuldrene dine, blant annet en av bidrasyterne til inpingement\entrapment (som skyldes dårlige plassforhold i skulder). Eneste øvelsa som muligens trener noe særlig rygg er stående roing, om du mener foroverbøyd roing da? Ta seteløft på ett bens, ettbens markløft etc for nedre del av ryggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...