espen_h Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei Dette er mitt første bilde som legges ut for kritikk. Er ganske ny innen fotografering. Bildet er tatt med Cannon EOS 1000D, og Cannon 18-55mm IS. Jeg gikk ut med kameraet idag, og gikk ned en tur sti. Da traff det knekkte treet meg som motiv. Hadde vert litt greit med litt kritikk av plassering av motivet, og hva du syntest om kontrastene. EXIF: Blender: f/4 Lukkertid: 1/100sek. ISO: 200 Brennvidde: 24mm -Espen Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Tja... Ikke ille dette! Likte veien i bakgrunnen og måten den svinger seg bortover på. Kunne også likt selve motivet men det har du kuttet jo Hadde likt å sett hele slik at ikke blikket mitt forsvinner helt inn i venstre siden og kanten av bildet.. Men et fint bilde og bra "debut" vil jeg påstå Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Larsenio har egentlig sagt det meste. Hovedmotivet er avkuttet på venstre side, noe som ser litt for tilfeldig ut. Forgrunnen forøvrig ser litt rotete ut, kanskje du skulle forsøkt å gå litt lavere når du tok bildet. At veien bukter seg innover i bildet, er med på å løfte helhetsinntrykket, men ikke nok til å redde det. Her kunne kanskje du kanskje også fått med hele bakketoppen i bakgrunnen slik at veien ble borte bak horisonten. Jeg tror du kan klare å få mer ut av motivet ved å forsøke på nytt i forskjellige vinkler. Men det er et spørsmål om det knekte treet er interessant nok som hovedmotiv. Endret 17. mars 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
espen_h Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 bildet ble tatt handholdt. Jeg holdt på å sette opp stativet for å få et bedre bilde, men så begynnte det å regne, så jeg pakket ned og gikk hjem Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det hadde vært gøy å se omgivelsene til det knekte treet, kanskje. Sånn for å se miljøet det er i. Om ikke tanken var å lage et kunstig miljø da. Ellers er jeg enig med de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå