Stubba Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Lurte på om det var noen som viste om noen filmer / guider som man lærte å bli en bedre keeper, er en normalt god 16årig keeper nå, men vil bli bedre! Fint om noen kunne komme med noen forslag om hvordan jeg kan gjøre, trener hver dag, men selvtrening er ikke alltid lett når man ikke vet akkurat hva man skal trene på Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Reaksjon er en veldig viktig ting og trene på. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Reaksjon er en veldig viktig ting og trene på. Vet jo det, men det er jo det eneste jeg trener på, reaksjon og litt plassering av hvor jeg skal være hele tiden! Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Plassering er jo viktig ja. Du kan jo få øvd med å få noen som tar straffer på deg. Da er jo både reaksjon, hurtighet og å vite når man skal gå i møte viktig. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Sant nok, men det jeg sliter mest med er dragskudd, som går i bue, gjerne fra en som skyter langt unna og når jeg skal ta den mister den høyde så jeg ikke får tak i den men den kommer under meg. Men sånne skudd er det kanskje ikke så mye å gjøre med? Straffer er jo det vanskeligste jobben til en keeper, fordi da er det 1mot1 og man SKAL score! Men hvis man ser bort i fra det, er det noen som vet om Filmer / bøker? Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 ingen som vet noe mer ? Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sitter med samme erfaring som deg. Lange og harde skudd som forander høyde er veldig vanskelige. Har ingen spesielt gode treningsmetoder, men sier ifra om jeg finner noe! Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 hehe, kanskje du kunne lagt meg til på msn så kunne vi diskutert der og kanskje hjelpet hverandre med treningsmetoder? Send meg en PM med msn din Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg er faktisk innebandy keeper selv, står for sandnessjøen innebandyklub. Har ikke noen formel på gode treningsmetoder desverre, men etter min mening er kamp relatert trening den beste. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Sant nok, men hvis du tenker deg en kamp på treninga, da får du ikke mange skudd som faktisk du får noe særlig utbytte av.. Derfor vil det være enklere om man fastslår noe å trene på / hvordan trene på det... Som f.eks å få en bedre keeper til å lære deg opp, eller bare få en til å skyte mange forskjellige skudd på deg fra ulike vinkler både løpende og stillestående med hindringer/bli dekket opp... La en liten plan for meg selv som dere kanskje kunne komme med noen innvendinger om hva mer jeg kan trenge eller om jeg ikke trenger det - Straffer - Løpende dragskudd - Stillestående dragskudd - Utespiller som løper med ballen og løper mye frem og tilbake før den skyter så man får trening i å følge hele tiden. - Prøve ut posisjoner hvor man ikke flytter seg men finner ut best mulig posison i alle mulig vinkler Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Fant noen videoer på youtube som viser litt basis ferdigheter Endret 9. april 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Har selv spilt innebandy for Vålerenga og jeg er litt overrasket over at dere tydeligvis ikke kjører øvelser på treninga? Veldig fin trening for både keeper og utespillere: Backer står bak mål og i midtsirkel, vingene står fordelt i de to hjørnene. Back bak mål spiller opp back i midtsirkel som skyter direkteskudd. To vinger starter fra hver sin kant og blir spilt opp av backen som passet til backen som skøyt.Vingene passerer hverandre ved midtsirkelen og spiller så mot backen som skjøt. Fin 2 mot 1 øvelse! Situasjonen er en helt vanlig kontringssituasjon i innebandy. Ellers er mitt beste tips å alltid huske utgangsposisjonen som er nede på knærne med hendene hevet (som i video), det er alltid raskere å ta hendene ned enn opp! Lenke til kommentar
ravika Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Trening av keepere i innebandy blir dessverre alt for ofte "glemt" av under treningene. Nå skal det sies at de fleste øvelser som ender opp med skudd på mål er på sett og vis en keeperøvelse, MEN det finnes så mye mer. Basisgrunnlaget for keeperterning må være å passe på at keeperen befinner seg i rett grunnposisjon, slik vist på en av de videoene det linkes til. I min mening er posisjonering i målet minst like viktig som reaksjonsevne og bør være noe av det første som øves inn. Kan forstå det slik at deres treninger er mye basert på spillsekvenser og lite øvelser verken for utespillere eller keeper? I såfall vil jeg tipse om at du ber om å få kjørt endel øvelser som gir deg trening ikke bare i å stoppe skudd, men også forflytting og reaksjon. IFF har en egen guide for keepertrening det går ann å laste ned: http://windows3.salibandy.net/Materiaalit/...Goalkeeping.pdf Ellers vil jeg anbefale en meget god DVD som tar for seg generell oppstilling og bevegelse, samt en mengde øvelser, både egentreningsøvelser og øvelser med mot/medspillere på trening. http://www.idrottsbokhandeln.se/Shop/Artic.../?articleId=599 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ett ufint innlegg er slettet. I forumet skal vi holde en korrekt og trivelig tone, derfor tolereres ikke slike innlegg. Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
lofsa Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Jeg skal trene en gjeng 12 åringer i innebandy, uten at jeg egentlig ikke har noe peiling på innebandy. Og jeg trenger noen innebandy oppvarmingsøvelser. Er det noen av dere som kan hjelpe, så hadde jeg vært evig takknemlig! Bendik. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du kan jo begynne med litt generell oppvarming for å få opp temperaturen i kroppen, lett jogging med innlagte øvelser som armsving er en fin start. Etter det kan du jo sette opp en hinderløype de skal igjennom, føre ballen gjennom kjegler, over benker, skyte i mål fra avstand osv. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Mitt tips etter hva slags treninger vi har hatt siden klubben i ski starta Oppvarming: Lett jogge i 5 min, og 3 runder rundt banen med høyt tempo Varme keeper: halvsirkel fra hvit hvor vi VARMER keeper og ikke skyter hard, treffe mål er det viktigste Hjørner: Står halv parten på ett rundvant og andre halvparten på andre siden (kort siden naturligvis) hvor en løper inn, får ball fra andre siden og skyter på keeper, så løper den som passet ballen inn og får ball fra andre siden, og slik fortsetter det i ca 5min. Øvelser: Hvis du ser på videoene en kar la ut litt lenger opp så har du forskjellige øvelser som kan trenes på Spilletrening til slutt er alltid morro (gjerne det folk ser fram til på treningen, så jo fortere de gjør øvelsene bra, jo fortere får de spille) Lykke til ! Endret 23. november 2009 av zumey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå