steff1232145 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Hallo Jeg leter etter en ganske stor lcd tv men har ikke styr på faktaene. Jeg tror jeg skal kjøpe en 46 tommer lcd tv fra elkjøp: Thomson 46" LCD-TV det er den billigste i den størrelsen med full hd som er et must. Men så kommer det jeg lurer på, jeg har ikke god peiling på kontrast og slike ting og trenger noen til å fortelle meg hva jeg bør ha på en så stor tv. ps den skal brukes til ps3, data og kanskje tv. Takker for alle svar. Endret 14. mars 2009 av steff1232145 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hvorfor er Full HD et "must"? Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Vel full hd er det beste du kan få som jeg har forstått og bra bilde kvalitet er noe jeg ser etter...(gir vel også bedre bilde når du skal ha stor skjerm) Men så er det de andre faktaene jeg trenger hjelp med. Som for eksempel hva er bra kontrast og hva er dårlig og slike ting? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Vet du hva, en god hd klar vil gi bedre pris en den thomsonen fullhd:D full hd vil du ikke se forskjell på i de fleste tilfeller og fullhd er dumt om d ser mye på ikke hdkanaler. Er mye bedre med god hd klar en elendig fullhd som har dårlig sortnivå og kontrast. er ganske sikekr på min hdklare px80 gir bedre bilde. oppløsning er ikke bildekvalitet. Bildekvalitet er riktig fargebalanse og sortnivå. på vanlig tvbruk ser man ikke forskjell på hd klar og full hd tver! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Hvis du vil ha optimalt bilde så burde du faen ikke ta thomson, velg heller Samsung. Det er som og sammenligne fiat og ferrari eller nintendo 64 og ps3 . Men alt kommer på hvor mye penger du har lyst til og bruke på dette så klart. Men ville jo si at når du først skal ha ps3 tv så skal du ha noe som ingen andre slår xD Har selv nyeste modellen fra samsung i 46" med full-hd og det er så bra bilde at jeg får tårer av og se tv'en. Link til samma TV i 40" modell (Kun 8,400 løp og kjøp !): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230 Lykke Til Endret 14. mars 2009 av zibiri Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Mh må kanskje se etter samsung tver da men er det noen som kan forklare meg sortnivå og kontrast? sliter med dem enda... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Kontras er slik som jeg fårstår destohøyere desto bedre eks: 1000:1 er dårligere en 10.000:1 skjønner ?? Det var slik jeg fikk det forklart av en kar på en butikk her Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Feil, de måler som regel i dynamisk kontrast som ikke er en standard. en px80 plasma med 15000:1 native kan ha bedre kontrast en en samsung lcd med 1 00000:1 i dynamisk kontrast. ikke stol på alt det står i papiret:) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 noen som kan forklare meg sortnivå og kontrast? sliter med dem enda...Sortnivå beskriver hvor lite lys skjermen avgir i helt sorte partier. Ideelt sett skal TVen vise null lys når det i bildematrialet er null lys. Kuro-plasmaene til Pioneer er best på dette.Kontrast er forskjellen mellom ~null lys og fult lys. (Maksimalt lysnivå i hvite partier på TVen). Du får ikke bedre bildekvalitet ved full HD, bare høyere oppløsning. På en dårlig Full HD-TV er fargene fortsatt like blasse/overdrevene/feil tone, og sort like grått som på en dårlig HD-klar. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Altså jo flere bildepunkter /piksler du har jo bedre oppløsning. 1080p som er mest i dag go for it. Når du skal ha samsung trenger du ikke tenke på kontrast bare stikk i butikken og si du skal ha den beste Samsung 46" de har :=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hmm da får han nok en dritt bra TV Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 !!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 I see. Takk for alle råd Gleder meg til å kjøpe an Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Samsung? .... Endret 16. mars 2009 av zibiri Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Veldig bestemt denne tråden var på Samsung da... Mener at Toshiba gir mere for pengene... Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Veldig bestemt denne tråden var på Samsung da... Mener at Toshiba gir mere for pengene... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Toshiba har vel strengt tatt en høyere standard enn Samsung, selv om de har kommet seg godt i det siste. Samsung slo igjennom med middelmådige tver med pent design, klatret oppover mot øvre middelklasse, og er nå kaskje oppe bland de store, som trones av Pioneer, Panasonic og Sony. Toshiba Z- og X-serie har fått mye skryt, Har selv en 52z30303D som jeg fikk 20.000,- i rabatt på grunnet en død pixel, sinnsykt god tv. EDIT: Sier ikke at Samsung er noe dårlig TV, men det finnes mange gode, og antageligvis bedre alternativer i den prisklassen... Endret 16. mars 2009 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Liker ikke toshiba, sett på flere av de og er ikke fornøyd med de. broren min har en ha nkjøpte for 10 000 på lefdal i fjor som er fullhd. hakkete bilde og clouding Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Gi oss en test som viser at Toshiba er bedre en F.eks Samsung og Sony på LCD... (du vil slite) Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har lest på lenge da Samsung og Sony knuser Toshiba i alle tester.... Endret 16. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Gi oss en test som viser at Toshiba er bedre en F.eks Samsung og Sony på LCD... (du vil slite) Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har lest på lenge da Samsung og Sony knuser Toshiba i alle tester.... Samsung er som Apple. Dyrt men BEST Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå