steelplix Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Jeg er ganske grønn innen fotografering, men var ute en tur med kameraet i dag. Bildet er tatt med Nikon D80 og Nikkor 18-105mm VR. Bildet er etterbehandlet i photoshop. EXIF: Blender: f/7,1 Lukkertid: 1/30 sec ISO: 100 Focal lenght: 18,0 mm Fyr løs;) -Asbjørn Lenke til kommentar
KimMG Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Antar at motive er "hullet" på stein veggen. så slik jeg ville tatt bilde hadde jeg hatt kameraet lenger ned og plasert meg mer langs veggen og fått mer av stien og ikke landskapet bak, hvis du forstår? litt mer kontraster/fyldiger farger hadde heller ikke vært feil. det at du bruker det gyldne snitt er bra og du har et ganske bra motiv her., hvis du bruker kunskapen riktig. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Dette bildet kunne trengt litt leking med Levels i photoshop. (det er lov) for å få litt mer kontraster, men god ide. (bildet ser også litt blått ut (hvitbalanse) ) Er mulig du bør lese en bok om komposisjon. (om ikke bare de første kapitlene.) blir litt lettere å komponere kule bilder da. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Må si meg enig med jimdidr, bildet bærer preg av å være et snapshot uten tanker rundt komposisjon. Justering av levels og kontrast vil ikke fikse hovedproblemet med dette bilde, nemlig komposisjonen. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Levels kan ikke fikse kjedelig lys heller. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Levels kan ikke fikse kjedelig lys heller. Men det kan fikse lave kontraster og mørke bilder. Det ville ikke gjort bildet til ett mesterverk men det ville gjort bildet letter å dømme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå