Gå til innhold

Zepplife - Hva er dette for noe tull?


Anbefalte innlegg

Jeg mottok også denne melding sent igår kveld.. Jeg har aldri bestilt eller ringt noen slike tjenester. Er forøvrig chess kunde. Jeg har ikke foretatt meg noe enda, men lurer på å sende mail til tv2 hjelper deg slik andr eher har gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte telenor nå, hu dama jeg prata med der kunne ikke hjelpe meg med noen ting, eneste hun ga meg var et nummer til ViaNett AS kundeservice som jeg kunne ringe, men der tar jo selvfølgelig ingen telefonen (går utfra at den ikke er betjent i helgene)

Lenke til kommentar

Fikk også denne meldingen i går.. dumme meg sendte selvfølegelig zep stop. fikk da svaret: Din tjeneste er avsluttet.

 

Leste denne tråden og ble da redd for at jeg isteden hadde aktivert tjenesten. Sendte derfor ny melding: STOPP.

 

Fikk da først en melding: Vi har nå videresendt melding til alle våre tjenestetilbydere om at tjenestene skal stoppes. Får du allikevel meldinger fra 1963 ber vi deg om å ta kontakt med ViaNett på telefon 69206920 (normal arbeidstid).

 

Fikk så 10sek senere en ny melding: Din tjeneste er avsluttet.

 

Håper ikke det kostet med for mye :@

Lenke til kommentar

Heisann, fikk denne sms'en for en times tid siden, og vil bare takke for hjelpen med å finne ut mer om denne tullingen.

 

Ble usikker på om jeg skulle avvente og se om det kom mer, eller om det var verdt å sendre stopp, men fant til slutt følgende hos ViaNett

 

Hvordan stoppe en tjeneste

Send kodeord for tjenesten + STOPP eller STOP til kortnummeret som er benyttet (1963/2065).

Du vil motta en sms med bekreftelse om at du er utmeldt av tjenesten. Denne meldingen vil koste kr 1,-

 

Hvordan stoppe flere tjenester

Send kodeord STOPPALLE eller STOPALL til kortnummeret som er benyttet (1963/2065)

Du vil motta en sms bekreftelse og informasjon om hvordan du melder deg ut. Denne meldingen vil koste kr 1,-

 

Én krone er det verdt å unngå mer. Er det noen som har fått Zepplife på fakturaen og vet om de belaster noe?

Lenke til kommentar
Typisk det her, så sender du 'stopp' til en pris av 30,- eller noe slikt.

1) Det er ikke lov å ta betalt for STOPP-meldinger ihht til CPA-regelverket som alle operatører forholder seg til.

 

2) Innholdsleverandører har PLIKT til å holde seg oppdatert på kundebytte på mobilnumre. Altså: de kan ikke videreføre en abonnementstjeneste om nummeret porteres til en annen kunde.

Lenke til kommentar
Typisk det her, så sender du 'stopp' til en pris av 30,- eller noe slikt.

1) Det er ikke lov å ta betalt for STOPP-meldinger ihht til CPA-regelverket som alle operatører forholder seg til.

 

2) Innholdsleverandører har PLIKT til å holde seg oppdatert på kundebytte på mobilnumre. Altså: de kan ikke videreføre en abonnementstjeneste om nummeret porteres til en annen kunde.

 

Hvor står dette? Det er vanlig når du får nytt nr at det fortsatt er registrert et løpende abonement hos tjenesteleverandører

 

Forslag til ny lov: Hver 3. mnd må de sende deg en meld hvor de ber om en bekreftelse på at du ønsker å fortsette med tjenestene. Hvis du ikke svarer blir nr slettet fra registrene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...