bizarro_per Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Hei har ei som klikket på en link på msn som inneholdt et bilde med navnet mitt. med det samme begynte skjermen å blinke og musen låste seg. Slo av pc'en og startet i sikkermodus. tok en systemgjennoppretting til en tidligere dato og kjørte en scan med Avast. Fant ingen infiserte filer, men rundt 20 filer kunne ikke scannes da de enten var passordbeskyttet eller en "decompression bomb". Har kjørt scan med MBAM Fjernet logg Kjørt combofix: Fjernet logg Håper noen kan se på disse og si om det er noe å bekymre seg for Endret 14. mars 2009 av bizarro_per Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Loggen ser grei ut, så tror ikke du trenger å bekymre det noe særlig. Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Takker. Da er jeg altså virusfri? eller går det bare på spyware? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Gå til Virustotal og last opp følgende fil for sjekk: c:\windows\System32\SYSTEM.INI Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) ser grei ut? Logg fjernet Bare stusser over at flere av mine venner på msn fikk link fra meg rett etterpå, å at AVAST ikke finner noe. holdt det med en system restore? Endret 14. mars 2009 av bizarro_per Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Vil tro at da du kjørte systemgjenopprettingen, fjernet du infeksjonen. Ang. system.ini-fila, så ser den grei ut. Det vanlige er at den ligger i windows-mappa og ikke system32. Kunne du ha høyreklikket på fila, velg Åpne i..., velg Notisblokk. Kopier og post innholdet. Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) her er den. lå i windows-mappa ; for 16-bit app support [386Enh] woafont=dosapp.fon EGA80WOA.FON=EGA80WOA.FON EGA40WOA.FON=EGA40WOA.FON CGA80WOA.FON=CGA80WOA.FON CGA40WOA.FON=CGA40WOA.FON [drivers] wave=mmdrv.dll timer=timer.drv [mci] Kjørte en scan av system.ini igjen og fant niks nada. Så da er det bare å åpne en øl og takke pent for hjelpen. Endret 14. mars 2009 av bizarro_per Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ja, alt ser ut til å være i orden. Surf trygt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå