KristiaNtre_Razer Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Heisann Jeg kjøpte meg pc på Elkjøp i dag (13. mars 2009) og sitter nå og har startet pc'en. Noe av det første jeg gjorde var å sjekke "grunnleggende informasjon om datamaskinen" og der så jeg skjermkoret. Pc: Toshiba Qosmio X300 Det stod nemmelig at skjermkortet mitt var "NVIDIA GeForce 9800M GTS", men på Elkjøp sin nettside under spesifikasjonene, står det at skjermkortet skal være av type "NVIDIA GeForce 9800M GTX" Er dette noe jeg burde ta opp med Elkjøp, eller er det lite vits i, med tanke på ytelse osv på skjermkortet. Hvor mye bedre/dårligere er NVIDIA GeForce 9800M GTS enn NVIDIA GeForce 9800M GTX? Burde jeg kjempe for å få GTX, og er det vits i å eventuelt sende inn PC'en pga feil produktbeskrivelse. Han i butikken sa de ikke hadde hatt inn denne modellen med dette skjermkortet før, men at det var nytt akkuratt nå. Hadde vert fint om noen kunne hjelpe meg med svar Med vennelig Hilsen Kristian! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Fra forbrukerkjøpsloven §16 c, mangel ved tingen. § 16. MangelTingen har en mangel dersom (...) c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet (...) Fra forbrukerkjøpsloven § 15 c § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen (...) b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell (...) Den burde jo ha den hardwaren som det er opplyst om. Ha egenskaper som selgeren har vist til, står det i §16 c. Din sak er et brudd på denne paragrafen. Snakk med Elkjøp og hør de sin side av saken/forklaring, i bunn og grunn så er dette et brudd på forbrukerkjøpsloven. Kan være lurt å ta med deg noe eller hele forbrukerkjøpsloven, du finne den her. EDIT: Lagt til en paragraf til. Natrich Endret 13. mars 2009 av Natrich Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Takk for det Da vet jeg hva jeg har rettigheter på i allefall. Men er GTX verisjonen mye bedre enn GTS? Er det verdt å henge seg opp i dette? Vil selvfølgelig ha best Pc som mulig, men vil man ikke merke en dritt forskjell, ser jeg lite vits i å henge seg opp i det. Hva hadde dere gjort? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Etter hva jeg kan se i henhold til specs, så ja, det er en del forskjell: 9800M GTX Codename NB9E-GTX Pipelines 112 - unified Core Speed * 500 MHz Shader Speed * 1250 MHz Memory Speed * 800 MHz Memory Bus Width 256 Bit 9800M GTS Pipelines 64 - unified Core Speed * 600 MHz Shader Speed * 1500 MHz Memory Speed * 800 MHz Memory Bus Width 256 Bit En del færre SPer (64 på GTS mot 112 på GTX), men med litt høyere klokkehastighet. GTX vil nok likevel fortsatte være foran GTS. Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Takk Da ringer jeg Elkjøp nå Lenke til kommentar
Timster Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) 9800M GTX er en del bedre enn GTS, er nesten dobbelt så mange pipelines. Lykke til med klagingen:p btw: Jeg kom på at jeg har prøvd den praktiske forskjellen mellom 9600M gt og 9800M gtx, og 9800M gts ligger et sted midt i mellom, kanskje litt mer mot 9800M gtx. Uansett, den forskjellen er meget stor og du vil merke det godt om du får inne et GTX kort:D Endret 16. mars 2009 av Timster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå