Deviljoker Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hallo : ) Jeg har da fått en liten kjærlighet for overklokking i det siste og lurer på følgende Jeg har en MEGET høy vdrop på vcore, og lurer på om det er noe vits og prøve seg på en såkalt pencil mod. er dette farlig? :/ vdrop under load er faktisk så høy som 0.14 volt ifra hva jeg har gitt i bios... men det er fult mulig at det er PSU som er problemet. noen som har peiling på slikt? takker for svar: ) Lenke til kommentar
Switters Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvilket hovedkort har du? Mange kort har en funksjon i BIOS du kan sette på for å korrigere for dette. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 asus p5kc.. all hardware står i profilen Lenke til kommentar
Switters Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 På ASUS heter vel dette Load-Line Calibration mener jeg. Sjekk om det finnes i BIOS. Finnes i alle fall på P5Q, men det er jo annet brikkesett. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 hadde ikke noe sånt her, og den eneste tingen som faktisk skal gjøre vcore stabil er enabled så:/ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Asus P5KC har et ganske svakt pwm (strømstyringssytem) i forhold til nyere kort som f.eks P5Q serien, jo mer strøm prosessoren drar jo mer vil hovedkortet slite med å levere stabile spenninger til den. Et visst drop skal det være, men 0.14 er altfor mye. Strømforsyning er også ofte en synder her, men ser du har et Corair power - så det skal være i orden. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) blir vell en bursdagsgave eller 3 til meg selv da... huff.. dette blir dyrt. edit; tusen takk for svar, til dere begge 2: ) Endret 14. mars 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå