Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2, hvordan ADSL oppkobling brukes av de?


Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som har ADSL fra Tele2 bedrift, de bruker et SpeedTouch Modem.

 

2 Pc'er er koblet opp til modemet med kabel og disse pc'ene får 2 forskjellige IP adresser (ikke noe nytt enda :)), men Dafualt Gateway er forskjellig, tror det var 193.168.70.10 og 193.178.60.05 eller noe sånt noe.

 

Problemet er at de skal dele et program som kun ligger på pc1, og her brukes kun simple filesharing, og med forskjellig gateway så fungerer ikke modemet/ruteren som en ruter slik som hos Telenor.

 

Det virker som om hver pc får sin egen IP adresse ut og at disse ikke er på samme nettverk. Er det mulig å kun få en IP ut også bruke den som vanlig ruter?

Hvordan sette opp deling av mappe når de er på forskjellige nett? Da må man jo liksom ut på Internett, før man kobler seg på PC2.

 

Noen som har vært borte i dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter desverre ikke ved pc'ene nå, men det jeg syntes var så rart var at det stod 2 forskjellige gateway'er og at på whatsmyip.com så kom IP adressen jeg fikk når jeg skrev ipconfig. Med Telenor får man jo bare 1 felles IP adresse ut, også bruker man intern IP på "hjemme nettverket"

Lenke til kommentar

Er det mulig å gjøre om bridge modemet til ruter, telenor tilbyr jo å gjøre om ruter til bridge, men Tele2 har kanskje ikke mulighet til å bruke PPPoE oppkobling?

 

Da blir det nok en ruter bak modemet, som igjen pc'ene kobles til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...