ost3popp Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei hei har akkorat installert linux er veldig happy :!: med det, men så var det internettet. Heh? Eg får ikkje til å koble til det trådløse internettet mitt! Eg trykker på det lille ikonet i høgre hjørne med to PC skjermer. Da kommer det opp Network Conections, eg trykker på Wireless. Trykker på "add+" Da kommer det opp ein stor box med noen inviklede ting eg ikkje fårstår! (Er ikkje nokon data expert.) Det står først, Connect Automatically (Har "checked" på den.) Så er det System setting den er unchecked. Så må eg fylle ut SSID, BSSID, MAC Address? Hva i huleste er det fornoe? Eg har ein nettverkspassord men hvor skal eg skrive inn den? *FORVIRRA* PS: Dette er skrevet på ein annan datamaskin. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Regner med at det er det samme som Windows, du må ha de riktige driverne? Lenke til kommentar
ost3popp Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Hvordan skaffer eg disse driverne? Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvordan skaffer eg disse driverne? Sikkert bedre ods for hjelp hvis du prøver deg i Linux-forumet. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Prøv å gå til System -> Administration -> Hardware drivers Søk og aktivet driverne (hvis det er noen der, du må være på nettet) Hvis ikke dette fungerer åpner du terminalen og kjører "lspci" (uten fnutter ") og post resultatet her. Edit: Hva med å slette den andre tråden din om akkurat det samme. Evt. be en moderator til å slette den. Endret 13. mars 2009 av Smif Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvilket nettverkskort er det som sitter i maskinen? (røsk opp en terminal (Applications - Accessories - Terminal) og tast inn "lspci", finn noe som kan se ut som 02:02.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection (rev 05) Er du usikker kan du bare copypaste hele greia inn her. Det som skjer er at ubuntu ikke har de riktige driverne for nettverkskortet ditt, men med mindre du er veldig uheldig finnes det løsninger på nettet Du kan forresten også prøve å på inn på "system - admin. - hardware drivers" og se om det kommer opp noe der. Dersom wlankortet ditt krever en lukket driver som er tilgjengelig i ubuntu vil den dukke opp der. Da må du koble maskinen på nett med en kabel, laste ned driveren og råkke&rulle Lenke til kommentar
Smif Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Var vel noe lignende jeg foreslo i innlegget over Jeg kan legge til at han har dette nettverkskortet: (etter en dialog han hadde med meg på PM) Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter Endret 13. mars 2009 av Smif Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ah, sorry. Lang dag på jobb, har ikke hodet helt på plass. Etter litt googling ser det ut til at å bruke svn fra madwifi skal det fungere, ellers er det ndiswrapper ftw. Men vi får se hva Hardware Drivers sier først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå