Gå til innhold

Hosting - Dårlig ping?

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg om jeg la posten på rett sted, men sån någelunde ble det.

Etter mye prøving og feiling vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre:

Jeg vil ganske enkelt hoste en Left 4 Dead server. Jeg får til å hoste, men pingen til mesteparten blir veldig dårlig. Jeg har åpnet en del porter på router, men det hjalp ikke. Legg merke til at noen får god ping!

Jeg har 15 megabits-linje, så linjen står det ikke på. Tror det er 2 megabit opplastning. Pc'n er forsåvidt helt grei, 4gb ram, 1gb vram, klokket dual core til 3ghz osv... Generelt helt grei pc.

Hva kan være problemet?

Takk for all hjelp på forskudd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillet bruker ca 100kbs pr person, slik at jeg tipper du bør holde deg mellom 10 og 15 spillere maks.

Left 4 Dead har maks 8 spillere og vanligvis er det kun 4. Trenger ikke stort mer enn 300kbs for å hoste et vanlig l4d game med 4 spillere etter min erfaring.

Spiller du med folk du kjenner eller randoms? Random folk kan ha dårlige linjer og komme fra andre steder i Europa så det kan være grunnen. Ellers hoster du og spiller på samme pc?

Lenke til kommentar
Spillet bruker ca 100kbs pr person, slik at jeg tipper du bør holde deg mellom 10 og 15 spillere maks.

Left 4 Dead har maks 8 spillere og vanligvis er det kun 4. Trenger ikke stort mer enn 300kbs for å hoste et vanlig l4d game med 4 spillere etter min erfaring.

Spiller du med folk du kjenner eller randoms? Random folk kan ha dårlige linjer og komme fra andre steder i Europa så det kan være grunnen. Ellers hoster du og spiller på samme pc?

Spiller med både randoms og folk jeg kjenner som nesten er naboer... Det er ofte randoms som får god ping, mens "naboene" får 600+ ping. Men ja, jeg hoster og spiller på samme pc da jeg ikke bruker dedicated, men hoster in-game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...