Gå til innhold

Netcom iConnect. Gartis data?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Iphone 3G med Netcom iConnect, hvor det er ubegrenset med data hver måned. Jeg er ikke så veldig inni dette med mobiltelefoner og "dingser" - så vil ubegrenset data si: gratis GPS, gratis sjekking av mail, gratis surfing, gratis Youtube etc. uten bruk av Wifi, altså via mobilnettet?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har en Iphone 3G med Netcom iConnect, hvor det er ubegrenset med data hver måned. Jeg er ikke så veldig inni dette med mobiltelefoner og "dingser" - så vil ubegrenset data si: gratis GPS, gratis sjekking av mail, gratis surfing, gratis Youtube etc. uten bruk av Wifi, altså via mobilnettet?

På forhånd takk. :)

Jepp det stemmer :) iconnect koster deg ingenting å være påkoblet til mobilnettet. all samtaler, sms, mms og slik koster. men alt data trafikk innen Norge er fri bruk

Lenke til kommentar
Flott, takk for svar. :)

Blir mest brukt til surfing her i Norge, sjekking av mail etc. - men reiser en del utenlands og tenkte kanskje å bruke den som GPS. Er det dumt? Blir det latterlig dyrt å bruke den som GPS i f.eks. USA, eller? :)

For å si det sånn; blir vel en hysterisk latter når du får regningen ja... hørt en del skrekkhistorier om folk som har fått regninger på over 50000 kroner etter databruk i utlandet, så er vel greit å la være.

Lenke til kommentar

Det finnes vel per dags dato ingen mobiler som støtter GPS standaren for lokalisering, men derimot A-Gps som bruker datatrafikk og info fra nærmeste sender til og identifisere lokasjon. Så dette vil også koste i utland selvom man har kart på telefonen.

Lenke til kommentar

Njaaaa...A-GPS brukes bare sånn helt med en gang for å triangulere posisjon og for å gjøre posisjoneringen raskere...derav A-en som står for "assisted". Finnes opptil flere mobiltelefoner som støtter helt vanlig gammeldags tradisjonell GPS uten bruk av mobilmaster så hvor du har noe annet fra, vet jeg ikke.

However - iPhone har per i dag IKKE mulighet til å lagre kart på forhånd, slik at om du bruker den som en tradisjonell GPS, vil den kontinuerlig laste ned kart, og DET kan fort bli dyrt!

Endret av Xinopay
Lenke til kommentar
Det finnes vel per dags dato ingen mobiler som støtter GPS standaren for lokalisering, men derimot A-Gps som bruker datatrafikk og info fra nærmeste sender til og identifisere lokasjon. Så dette vil også koste i utland selvom man har kart på telefonen.

Du har glemt typ alle Nokiamobiler med GPS, ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...