Mr. Bojangles Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei Jeg har en Iphone 3G med Netcom iConnect, hvor det er ubegrenset med data hver måned. Jeg er ikke så veldig inni dette med mobiltelefoner og "dingser" - så vil ubegrenset data si: gratis GPS, gratis sjekking av mail, gratis surfing, gratis Youtube etc. uten bruk av Wifi, altså via mobilnettet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det stemmer på en prikk det ja Merk at fri bruk av data gjelder kun i norge da. Mange som har svidd seg på fri bruk og tar med seg telefonen til utland og benytter den like flittig der også ... Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei Jeg har en Iphone 3G med Netcom iConnect, hvor det er ubegrenset med data hver måned. Jeg er ikke så veldig inni dette med mobiltelefoner og "dingser" - så vil ubegrenset data si: gratis GPS, gratis sjekking av mail, gratis surfing, gratis Youtube etc. uten bruk av Wifi, altså via mobilnettet? På forhånd takk. Jepp det stemmer iconnect koster deg ingenting å være påkoblet til mobilnettet. all samtaler, sms, mms og slik koster. men alt data trafikk innen Norge er fri bruk Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Flott, takk for svar. Blir mest brukt til surfing her i Norge, sjekking av mail etc. - men reiser en del utenlands og tenkte kanskje å bruke den som GPS. Er det dumt? Blir det latterlig dyrt å bruke den som GPS i f.eks. USA, eller? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Blir det latterlig dyrt å bruke den som GPS i f.eks. USA, eller? Prisen på datatrafikk i USA varierer fra omtrent 50 til 100 kroner per megabyte, og det er ingen makspris. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Flott, takk for svar. Blir mest brukt til surfing her i Norge, sjekking av mail etc. - men reiser en del utenlands og tenkte kanskje å bruke den som GPS. Er det dumt? Blir det latterlig dyrt å bruke den som GPS i f.eks. USA, eller? For å si det sånn; blir vel en hysterisk latter når du får regningen ja... hørt en del skrekkhistorier om folk som har fått regninger på over 50000 kroner etter databruk i utlandet, så er vel greit å la være. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) GPS brukar signal frå satelittar til posisjonering, og er såleis gratis. Det som kostar når ein brukar ein telefon med GPS er å laste ned kart via mobilt internett. Endret 13. mars 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det finnes vel per dags dato ingen mobiler som støtter GPS standaren for lokalisering, men derimot A-Gps som bruker datatrafikk og info fra nærmeste sender til og identifisere lokasjon. Så dette vil også koste i utland selvom man har kart på telefonen. Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Njaaaa...A-GPS brukes bare sånn helt med en gang for å triangulere posisjon og for å gjøre posisjoneringen raskere...derav A-en som står for "assisted". Finnes opptil flere mobiltelefoner som støtter helt vanlig gammeldags tradisjonell GPS uten bruk av mobilmaster så hvor du har noe annet fra, vet jeg ikke. However - iPhone har per i dag IKKE mulighet til å lagre kart på forhånd, slik at om du bruker den som en tradisjonell GPS, vil den kontinuerlig laste ned kart, og DET kan fort bli dyrt! Endret 13. mars 2009 av Xinopay Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Ok, da lar jeg være. Koster uansett ikke så mye å leie GPS når man leier bil. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det finnes vel per dags dato ingen mobiler som støtter GPS standaren for lokalisering, men derimot A-Gps som bruker datatrafikk og info fra nærmeste sender til og identifisere lokasjon. Så dette vil også koste i utland selvom man har kart på telefonen. Du har glemt typ alle Nokiamobiler med GPS, ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå