Gå til innhold

Kjøp av laptop 13000 og nedover

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til valg av bærbar pc, og med dagens marked er det ikke lett og bestemme seg for noen ting.

men jeg tenkte på en Pc med bra prosessor, skjermkort og arbeids minne.

skjerm ikke mindre enn 14".

pc`n skal kunne kjøre de fleste spill, og det er samme hvordan merke det er!

hadde vært fint med respons, tenkt å kjøpe den så fort som mulig :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lysstyrken på bildet har egentlig lite å gjøre med skjermkortet. Det er mange år siden det var stor kvalitetsforskjell på 2D grafikk mellom de forskjellige produsentene. LCD panelet og baklyset derimot har mye og si, og siden dette er en av toppmodellene til Multicom tviler jeg på at den er dårlig. Har selv en eldre Compal maskin, og innsynsvinkel og lysstyrken er mer enn god nok for meg. (Det er også flere år siden skjermen på bærbare pcer var så dårlig at du ikke så noe som helst så lenge du ikke satt med fjeset klistret i vater rett på skjermen...)

Forskjellen i oppløsning er mer en vanesak, men jeg ville ikke gå over 1680x1050 i oppløsning da dette kan få konsekvenser for spillytelsen. (Høyere oppløsning betyr at spill blir mer ressurskrevende for å kunne kjøres i native oppløsning, noe du burde gjøre for at bilde skal se best mulig ut.) Min Pc har den dårligste skjermen med 1280x800 oppløsning, og jeg syns den fungerer utmerket. Du får plass til med på skjermen med høyere oppløsning, men personlig syns jeg ting blir for smått med en så liten skjerm. Hvis du er usikker så anbefaler jeg deg å dra til feks Elkjøp for å se på forskjellen mellom 1280x800 og 1680x1050. Vil ikke anbefale 1920x120, da denne oppløsningen i praksis kutter minst 1 år fra brukstiden til pcn.

Edit: Merk deg at om du skal ha Windows på denne PCn, må du legge det til selv. Koster 1k for en Windowslisens, men hvis du har Windows fra før kan du jo bare bruke den i stedet for å kjøpe en ny lisens.

Endret av Newman
Lenke til kommentar
elkjøp er bra bra service osv. når du likke godt er der prøv og prut litt få prisen litt opp ikke mye og få en support på kjøpet for 300kr mr =D

Haha, da tenker jeg meg at selger blir glad om du skal prøve å prute prisen OPP :p

ja men du får med free suport det vil si at du kan levere den inn gratis og da er det godt vært det si fks. først 2år avtale så 1år osv.

ikke prøv og få prisen opp bare spør om de har noen gode tilbud :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvordan går det med PCkjøpet? Den Packard Bellen fra Elkjøp er grei, men hinsides overpriset! Skjermkortet, som er alfa og omega når det gjelder spillytelsen, er et GeForce 9800M GTS. I den Pcen fra Multicom jeg linket til sitter det et splitter nytt GeForce GTX 260M 1024MB DDR3 kort. Det er pr. dags dato det beste kortet du kan få til bærbare under 16". Det yter litt bedre enn GeForce 9800M GTX, som er storebroren til det kortet som sitter i PCen fra Elkjøp. I tillegg til å være vesentlig bedre, koster alternativet til Multicom nesten 4500,- mindre...

Hvis du ønsker en laptop med 17" kan du sjekke ut denne. Med 2gb ekstra minne, 250GB 7200rpm disk og et GTX260M ender den opp på litt under 16k.

Lenke til kommentar
Hvordan går det med PCkjøpet? Den Packard Bellen fra Elkjøp er grei, men hinsides overpriset! Skjermkortet, som er alfa og omega når det gjelder spillytelsen, er et GeForce 9800M GTS. I den Pcen fra Multicom jeg linket til sitter det et splitter nytt GeForce GTX 260M 1024MB DDR3 kort. Det er pr. dags dato det beste kortet du kan få til bærbare under 16". Det yter litt bedre enn GeForce 9800M GTX, som er storebroren til det kortet som sitter i PCen fra Elkjøp. I tillegg til å være vesentlig bedre, koster alternativet til Multicom nesten 4500,- mindre...

Hvis du ønsker en laptop med 17" kan du sjekke ut denne. Med 2gb ekstra minne, 250GB 7200rpm disk og et GTX260M ender den opp på litt under 16k.

- 15.4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHz 1066MHz 6MB cache 35W

- 250GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NYHET! NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- MICROSOFT Windows XP PRO, norsk OEM

- Installasjon av operativsystem (krever at Windows også er valgt)

- Bluetooth (ikke valgt)

- Turbo minne (ikke valgt)

- Mobilt bredbånd (ikke valgt)

- Annen programvare (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Total pris 14 336,-

(11 469,- ekskl. mva)

tenkte noe sånt, men har ikke helt bestemt meg enda!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...