Gå til innhold

Sommerjobb for 16åring

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 16 før sommeren, og tenkte å få meg en jobb i sommer, istedenfor å bare ligge på sofaen hele sommeren, men er ikke helt sikker på hvor jeg kunne tenke meg å jobbe. Har ingen arbeidserfaring fra før (utenom arbeidsuke på skolen) eneste jeg kan vise til er ekstremt lavt fravær på skolen, topp orden og oppførsel og ellers bra karakterer, men sistnevnte hjelper sansynligvis ikke så mye i de jobbene som er aktuelle for meg. Jeg er ganske datainterresert, og passe kyndig også. Jeg bor i Rogaland.

Det jeg ser etter er en jobb der jeg tjener greit 75+ i timen, og ikke er altfor stressende, noen som vet om typer jobber jeg kunne søkt på? Har helst ikke lyst å jobbe i butikk, men fysisk arbeid har jeg ingenting imot. Har tenkt litt på å jobbe på lager eller noe sånn, men vet ikke helt hvor dette skulle være, og hva lagerjobber egentlig går ut på i detalj

Er det noen gode sider for å finne sommerjobb der ute så hadde det vært fint om dere kunne linke til dem, har sett litt rundt på nav.no, deltidsjobb.no og lignende, men ikke funnet noe.

På forhånd takk for hjelpen :)

Endret av Leifi93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ingen arbeidserfaring fra før (utenom arbeidsuke på skolen) eneste jeg kan vise til er ekstremt lavt fravær på skolen, topp orden og oppførsel og ellers bra karakterer,

At du har lavt fravær og topp orden og oppførsel er veldig viktig når du skal søke sommerjobb - nettopp fordi at du ikke har noen erfaring å vise til. De som trenger folk finner sjelden plass til en slask. Prøv deg på nærmeste gatekjøkken, butikk eller liknende er mitt tips. Hvis du er datakyndig, så kunne det kanskje være en idé å kontakte en forhandler av datautstyr i nærområdet.

Lenke til kommentar

det jeg anbefaler (er 17 år) er å ta uansett hva du kommer over av jobber! dess mer erfaring du har dess lettere blir det å skaffe seg jobb senere. ALDRI si nei til en sommerjobb:)

Jeg var TLF selger første året mitt. ikke gøy, men nå kan jeg ha det på søknaden at jeg har erfaring med kundebehandling.

og i disse finansdager blir det ei enkelere å skaffe seg jobb heller:) send inn søknad til alt av minste interesse du! Og vær tidlig ute! er det beste tipset jeg kan gi deg=)

lykke til.

Lenke til kommentar

Man får også arbeidserfaring, noe som er lurt å ha når man skal få en bedre betalt jobb som 18-åring.

Jeg skulle også gjerne kommet meg opp fra sofaen i sommer. Jeg er 16 år, har foreløpig bare én times fravær og ingen anmerkninger. For to år siden jobbet jeg en uke i en barnehage, jeg jobbet to timer i uka på SFO på høsten 2007. Jeg har også jobbet to måneder for Norpost og har jobbet i nesten et og et halvt år som søndagsbud for dagbladet. Jeg bor i Akershus, men kunne tatt en sommerjobb i Østfold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...