Mymin Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Har planer om å søke befalsskole til sommeren, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Har lyst til å utfordre meg selv litt fysisk, så har ikke lyst på noe pingletjeneste med andre ord. Er heller ikke noe fallskjermjegeremne, men er i god fysisk form (trener fotball 5 ganger i uken). Har tenkt på etterretning eller kavaleri, men har ikke så mye kunnskap om hvor hardt det er og hvordan tjenesten er. Noen her inne som har noen tips om disse befalsskolene, eller vil anbefale meg noen annen? På forhånd takk. Lenke til kommentar
akle Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har også planer om å søke befalskole men blir ikke før 2010. Jeg har tenkt meg til GSV har hørt mye bra om stedt/tjenesten der. Men lurer også på hvor fysisk det er? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 veldig, veldig fysisk krevende. Befalsskolen på GSV er sannsynligvis den mest fysisk krevende av alle sammen. Lenke til kommentar
akle Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 veldig, veldig fysisk krevende. Befalsskolen på GSV er sannsynligvis den mest fysisk krevende av alle sammen. Ja vel ja. Høres spennende ut, jeg skal iallefall prøve meg. Hvordan er den i forhold til andre tjenester, har hørt at fallskjermjeger kanskje krever mer psyke en fysisk styrke, hvordan er det med psyke på GSV. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det samme. Fallskjermjeger og grensejeger kan ikke sammenlignes, og befalsskolen på GSV (som er betraktelig tyngre og vanskeligere enn å "bare" være/bli grensejeger) er nok heller ikke fullt så vanskelig som å bli fallskjermjeger, men det er tungt nok. Det hjelper selvfølgelig ikke å bare være veldig, veldig sterk, så lenge du gir opp med en gang verden går deg i mot. De psykiske belastningene blir gjerne mindre jo bedre form du er i (fordi ting er lettere å gjennomføre), men du vil ha tunge stunder uansett hvor god form du er i. Hvis du da er typen som gir opp/begynner å klage/forventer at andre skal bære lasset, kan du bare droppe både BS (uavhengig av linje) og fallskjermjeger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå