Kloever Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 jeg vil ha det svaret du mener er rett. om jeg hadde vissthva du skulle svare, hadde jeg ikke lagt ut noen tråd Svaret er jo ja, men hvis han fant ut at du hadde en tapergrense på 3 venner ville han ditcha deg tidlig Lenke til kommentar
epicmeg Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) TAPERGRENSE PÅ 3 VENNER ? jeg mente det ikke slik, jeg mente sånn generellt at du må kunne ha litt sosiale antenner, og ikke sitte med de samme 2 eller 3, eller 4, om det gjør deg fornøyd, kanskje 5, helt fra 8. klasse til du går ut av videregående ! Endret 13. mars 2009 av epicmeg Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg fant ei jente som var slik, desverre var hun opptatt. Det finnes sikkert en gutt som er slik(men ledig) også, lykke til! Endret 13. mars 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Svaret jeg mener er rett.. Svaret er at du en dag finner den som passer til de kriteriene du setter. Selv om alle guttene du ser rundt deg nå, ser ut som troll som tydeligvis har for få eller feil venner, så vil det med tiden dukke opp en sporty og kjekk kar som tilfredsstille deg til det ytterste. Det er bare snakk om tid. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Min oppfatning er at man som oftest må velge mellom "nerdene og taperne" og "bad-boys" Hva med de midt i mellom? Angående venner i friminuttene, så satte jeg grensen på 5.6. Jeg kan ikke ta sjansen på å bli sett med mindre enn 5,5 venner rundt meg, da dette ville vært en skam for familien min. Dette gjør jeg ved å ha en som jeg ikke kaller en "venn" ennå i nærheten, men som jeg alltid vil skal følge etter meg i tilfelle krise; om en venn må dra eller om jeg plutselig skulle miste en venn. Da må denne halv-vennen steppe inn for han og være en ekstra god venn til jeg da finner en person som jeg kan rekruttere som min neste halv-venn. Å sitte med for mange venner, det vil si over 5.7, vil få deg til å se ut som en taper iogmed at gjenomsnittet ikke takler å ha over 5.7 venner, og du vil dermed ende opp med endel halv-venner, enn nok venner. Å ha venner som henger med, grøss og gru, WoW gjengen er et område jeg føler blir lagt altfor lite vekt på idag. Personer som spiller WoW skal aldri, aldri ha fler enn 3 venner, da dette også går utover WoW spillingen, og vi alle vet at om en person spiller WoW, så har han ingen andre interesser eller kunnskaper. du er morsom, faktisk. legg hverandre heller til på msn og snakk om venner. TAPERGRENSE PÅ 3 VENNER ? jeg mente det ikke slik, jeg mente sånn generellt at du må kunne ha litt sosiale antenner, og ikke sitte med de samme 2 eller 3, eller 4, om det gjør deg fornøyd, kanskje 5, helt fra 8. klasse til du går ut av videregående ! Vel, er det ikke bedre med 4 bestevenner som du kan dele alt med, enn flere som du ikke har så fullt god kontakt med? Jeg syns du har noen rare kriterier. Du vil nok bli kraftig overrasket om du prater med personer som kanskje ikke matcher kriteriene? Tro det eller ei, men en person som er en nerd på skolen KAN også være utrolig kul utenfor skoletida også. Og du er født i 1993. Du har hele livet ditt foran deg til å møte en person som du vil komme til å like, kanskje ikke på skolen du går på nå, kanskje ikke på Videregående, men du vil en gang møte personen du vil dele resten av ditt liv med - og han vil sannsynligvis ikke passe inn i alle kriteriene du satte nå Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 TAPERGRENSE PÅ 3 VENNER ?jeg mente det ikke slik, jeg mente sånn generellt at du må kunne ha litt sosiale antenner, og ikke sitte med de samme 2 eller 3, eller 4, om det gjør deg fornøyd, kanskje 5, helt fra 8. klasse til du går ut av videregående ! For en utrolig teit ting å si. Hva har sosiale antenner med vennekrets å gjøre? Man kan da ha ekstremt gode sosiale egenskaper, uten å ville være venn med halve skolen. Lenke til kommentar
epicmeg Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Takk for seriøse svar. Dere må ikke ta kriteriene mine såå bokstavelig talt! jeg måtte bare få dere til å forstå, men dere var visst ikke så trangsynte som jeg hadde trodd dere skulle være her inne. nei, jeg er ikke en bedrevitende person Meningen med spørsmålet var bare å se om noen svarte ja og mente slike fantes, jeg er ikke på utkikk etter noen ny kjæreste. Det holder med 8 mnd i et forhold med psykisk og fysisk mishandling. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ok, så du bare kødda, ja. Føler meg lite teit som gikk på den, da. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Du er 16-17 år, du er faktisk kjekk eller har et bra utseende, du har sunne interesser, som da at du har en fritidsaktivitet du er med på osv. Du bryr deg om andre mennesker, lettere sagt føler empati,du er ikke en fullstendig nerd men du bryr deg om skolen. Man kan snakke med deg om ting utenom skolen, venner og sex. Du liker dype samtaler om livet. du bryr deg om jenta du er sammen med, og du vil at hun skal være lykkelig. Du blir ikke sjalu på henne, og du straffer hun ikke eller blir sur om hun er med eller snakker og tuller med guttevenner. Man kan stole hundre prosent på deg. Du er ikke blandt taperne, ikke at jeg mener statusen skal ha så mye å si, men du henger ikke med WOW-gjengen eller sitter alene med 3 venner hvert friminutt. Hei, epic! Da jeg var 16 år og gikk i 2. klasse på VGS, så oppfylte jeg nok de fleste av dine kriterier: Empatisk, dypsindig og samfunnsengasjert. Jeg ville definitift brydd meg om jenta jeg drømte om å bli sammen med, og ville bestrevd meg på å gjøre henne lykkelig. 100% til å stole på, ikke den sjalu typen. Skoleflink og smart. Foraktet og foraktet av "the in-crowd" (på min skole: skilinja, med jente-gutter som vrikket rundt i Frank Shorter og ynket seg over at de hadde gått opp 500g i jula...) men hadde et par gode venner jeg sikkert ble sett med titt og ofte. Jeg kan likevel se et par grunner til at en som deg aldri ville oppdaget meg: 1) Jeg var ikke spesielt kjekk eller muskulløs. Jeg har i voksen alder sett bilder av meg selv sammenlignet med klassekameratene og skjønt at jeg var like god som alle andre, med unntak av kjekkasene med stor K, men den gangen trodde jeg at jeg var stygg. Og med selvtilliten på sjekkefronten ganske lavt så er det en gang sånn at andre har en tendens til å se deg slik du ser deg selv, ihvertfall på det området. Kombinasjonen sjenanse og mobbing på ungdomsskolen hadde satt sitt preg. Kona mi insisterer på at jeg er "good looking", nå som da, men jeg klarer ikke helt å tro på det. Fortsatt. 2) Stemplet som nerd. Antakeligvis fordi jeg ikke fant så mye jeg kunne snakke med mine jevnaldrende om, da de stort sett var opptatt av helt uvesentlige ting. Da er det bedre å i det minste finne en felles interesse jeg kunne snakke med noen få om, og ta et "dypdykk" der. I mitt tilfelle ble det feltet data - altså ble jeg "datanerd". Jeg tror rett og slett du må begynne å tenke "out of the box". Kanskje han litt sjenerte gutten som ikke virker så veldig attraktiv som sex-objekt ved første øyekast viser seg å være en eksotisk sommerfugl pakket inn i en kokong? (Sorry for den klisjeen men kunne ikke finne på noe bedre i farten.) Kanskje det er nettopp han som kan komme med dypsindige filosofier, politiske betraktninger, morsomme historier osv. Kanskje han er til å stole på, nettopp fordi han ikke har så mange venner, kanskje bare 2,5. Men at de vennskapene faktisk betyr noe. Hvem vet om han skifter ham på soverommet og blir et villdyr? Mitt råd til deg, dersom du vil oppleveve noe dypt og fint med en gutt: Snakk med flere, og ikke døm for fort etter det ytre. så klart har utseende noe å si, for all del, men de kjekkeste/peneste/kuleste er for ettertraktet til at de må anstrenge seg for å vinne din gunst. Kast på bålet de dumme kriteriene dine om så og så mange venner, "ikke en taper" - hva du enn legger i det osv. Hvem vet hva du kan finne i en mann bare du pakker han opp? Endret 13. mars 2009 av HilRam Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg treffer vel på de fleste bortsett fra at jeg ikke er med på noen fritidsaktivitet (er på treningsenter alene isteden) og jeg gamer WoW, men jeg henger vel ikke med WoW-gjengen, hvertfall ikke de av dem som er sære. Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Sorry madam! Er desverre 18 (og på god vei til 19)! ellers er det hyggelig å oppfylle resten av krava! Lenke til kommentar
katiemore Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Min oppfatning er at man som oftest må velge mellom "nerdene og taperne" og "bad-boys" Hva med de midt i mellom? Angående venner i friminuttene, så satte jeg grensen på 5.6. Jeg kan ikke ta sjansen på å bli sett med mindre enn 5,5 venner rundt meg, da dette ville vært en skam for familien min. Dette gjør jeg ved å ha en som jeg ikke kaller en "venn" ennå i nærheten, men som jeg alltid vil skal følge etter meg i tilfelle krise; om en venn må dra eller om jeg plutselig skulle miste en venn. Da må denne halv-vennen steppe inn for han og være en ekstra god venn til jeg da finner en person som jeg kan rekruttere som min neste halv-venn. Å sitte med for mange venner, det vil si over 5.7, vil få deg til å se ut som en taper iogmed at gjenomsnittet ikke takler å ha over 5.7 venner, og du vil dermed ende opp med endel halv-venner, enn nok venner. Å ha venner som henger med, grøss og gru, WoW gjengen er et område jeg føler blir lagt altfor lite vekt på idag. Personer som spiller WoW skal aldri, aldri ha fler enn 3 venner, da dette også går utover WoW spillingen, og vi alle vet at om en person spiller WoW, så har han ingen andre interesser eller kunnskaper. du er morsom, faktisk. legg hverandre heller til på msn og snakk om venner. TAPERGRENSE PÅ 3 VENNER ? jeg mente det ikke slik, jeg mente sånn generellt at du må kunne ha litt sosiale antenner, og ikke sitte med de samme 2 eller 3, eller 4, om det gjør deg fornøyd, kanskje 5, helt fra 8. klasse til du går ut av videregående ! Vel, er det ikke bedre med 4 bestevenner som du kan dele alt med, enn flere som du ikke har så fullt god kontakt med? Jeg syns du har noen rare kriterier. Du vil nok bli kraftig overrasket om du prater med personer som kanskje ikke matcher kriteriene? Tro det eller ei, men en person som er en nerd på skolen KAN også være utrolig kul utenfor skoletida også. Og du er født i 1993. Du har hele livet ditt foran deg til å møte en person som du vil komme til å like, kanskje ikke på skolen du går på nå, kanskje ikke på Videregående, men du vil en gang møte personen du vil dele resten av ditt liv med - og han vil sannsynligvis ikke passe inn i alle kriteriene du satte nå Wow, jeg hadde akkurat tenkt til å skrive det samme! Bra jeg bladde litt nedover på sida først. du bør lese hele tråden Jeg har lest den. Denne kommentaren synes jeg bare var veldig passende Lenke til kommentar
epicmeg Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Du er 16-17 år, du er faktisk kjekk eller har et bra utseende, du har sunne interesser, som da at du har en fritidsaktivitet du er med på osv. Du bryr deg om andre mennesker, lettere sagt føler empati,du er ikke en fullstendig nerd men du bryr deg om skolen. Man kan snakke med deg om ting utenom skolen, venner og sex. Du liker dype samtaler om livet. du bryr deg om jenta du er sammen med, og du vil at hun skal være lykkelig. Du blir ikke sjalu på henne, og du straffer hun ikke eller blir sur om hun er med eller snakker og tuller med guttevenner. Man kan stole hundre prosent på deg. Du er ikke blandt taperne, ikke at jeg mener statusen skal ha så mye å si, men du henger ikke med WOW-gjengen eller sitter alene med 3 venner hvert friminutt. Hei, epic! Da jeg var 16 år og gikk i 2. klasse på VGS, så oppfylte jeg nok de fleste av dine kriterier: Empatisk, dypsindig og samfunnsengasjert. Jeg ville definitift brydd meg om jenta jeg drømte om å bli sammen med, og ville bestrevd meg på å gjøre henne lykkelig. 100% til å stole på, ikke den sjalu typen. Skoleflink og smart. Foraktet og foraktet av "the in-crowd" (på min skole: skilinja, med jente-gutter som vrikket rundt i Frank Shorter og ynket seg over at de hadde gått opp 500g i jula...) men hadde et par gode venner jeg sikkert ble sett med titt og ofte. Jeg kan likevel se et par grunner til at en som deg aldri ville oppdaget meg: 1) Jeg var ikke spesielt kjekk eller muskulløs. Jeg har i voksen alder sett bilder av meg selv sammenlignet med klassekameratene og skjønt at jeg var like god som alle andre, med unntak av kjekkasene med stor K, men den gangen trodde jeg at jeg var stygg. Og med selvtilliten på sjekkefronten ganske lavt så er det en gang sånn at andre har en tendens til å se deg slik du ser deg selv, ihvertfall på det området. Kombinasjonen sjenanse og mobbing på ungdomsskolen hadde satt sitt preg. Kona mi insisterer på at jeg er "good looking", nå som da, men jeg klarer ikke helt å tro på det. Fortsatt. 2) Stemplet som nerd. Antakeligvis fordi jeg ikke fant så mye jeg kunne snakke med mine jevnaldrende om, da de stort sett var opptatt av helt uvesentlige ting. Da er det bedre å i det minste finne en felles interesse jeg kunne snakke med noen få om, og ta et "dypdykk" der. I mitt tilfelle ble det feltet data - altså ble jeg "datanerd". Jeg tror rett og slett du må begynne å tenke "out of the box". Kanskje han litt sjenerte gutten som ikke virker så veldig attraktiv som sex-objekt ved første øyekast viser seg å være en eksotisk sommerfugl pakket inn i en kokong? (Sorry for den klisjeen men kunne ikke finne på noe bedre i farten.) Kanskje det er nettopp han som kan komme med dypsindige filosofier, politiske betraktninger, morsomme historier osv. Kanskje han er til å stole på, nettopp fordi han ikke har så mange venner, kanskje bare 2,5. Men at de vennskapene faktisk betyr noe. Hvem vet om han skifter ham på soverommet og blir et villdyr? Mitt råd til deg, dersom du vil oppleveve noe dypt og fint med en gutt: Snakk med flere, og ikke døm for fort etter det ytre. så klart har utseende noe å si, for all del, men de kjekkeste/peneste/kuleste er for ettertraktet til at de må anstrenge seg for å vinne din gunst. Kast på bålet de dumme kriteriene dine om så og så mange venner, "ikke en taper" - hva du enn legger i det osv. Hvem vet hva du kan finne i en mann bare du pakker han opp? takk for gode råd. jeg snakker mere med de som er stemplet "ukjekke" enn de som er med i in-gjengen, men jeg synes likevel ikke det er noe ved dem som intresserer meg. Det jeg lurer på er om det er noen som er snill, har empati og som ville ha gjort alt for å gjøre kjæresten sin lykkelig. Jeg skjønner ikke hvorfor ganske mange her hengte seg opp i venne-delen, som dere til min store fornøyelse misforsto veldig alle sammen. Men konklusjonen er vell at det finnes noen få av de guttene jeg tenker på. Får håpe jeg er heldig og møter på en Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 "Faktisk kjekk eller bra utseende" blir jeg for objektiv til å svare på, men jeg matcha kravene dine ganske bra. Ikke at du er god nok for meg da, så da er det vel ikke noe håp allikevel. Lenke til kommentar
epicmeg Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 jeg vil ha det svaret du mener er rett. om jeg hadde vissthva du skulle svare, hadde jeg ikke lagt ut noen tråd Svaret er jo ja, men hvis han fant ut at du hadde en tapergrense på 3 venner ville han ditcha deg tidlig Du har bare SÅ rett! :!: Alle her som har skrivd noe som helst om venner har misforstått totalt, vær så snill å ikke skriv mere om det nå!! Jeg mente at man må kunne ha andre venner enn de samme fra 8.klasse og helt til ut videregående. man må kunne snakke med andre mennesker også! og ikke kom med det at selv om man har 3,56329 venner så kan man snakke med andre. Om du ikke skjønner hva jeg mener så ikke svar "Faktisk kjekk eller bra utseende" blir jeg for objektiv til å svare på, men jeg matcha kravene dine ganske bra. Ikke at du er god nok for meg da, så da er det vel ikke noe håp allikevel. heh, la oss ikke tro jeg hadde vært intressert i noen av dere, uansettt Lenke til kommentar
Robols Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det finnes. Du beskriver meg på en prikk Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 For en utrolig teit ting å si. Hva har sosiale antenner med vennekrets å gjøre? Man kan da ha ekstremt gode sosiale egenskaper, uten å ville være venn med halve skolen. Det er jo som regel grunnen til at en ikke er venner med halve skolen Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 og sist men ikke minst - liker STAR WARS! :!: Der tok du meg på senga! PS. Kona liker StarWars, er pen, sexy, smart, men har alle de der irrasjonelle følelsesgreiene som kan drive en mann til vannvidd! HilRam for sjef. En savnet bruker. Så hyggelig at noen har merket at jeg har vært borte! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 og sist men ikke minst - liker STAR WARS! :!: Der tok du meg på senga! PS. Kona liker StarWars, er pen, sexy, smart, men har alle de der irrasjonelle følelsesgreiene som kan drive en mann til vannvidd! Det er vel ikke å komme unna uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg