Gå til innhold

Test: Asus ENGTX285 TOP

Anbefalte innlegg

Hvordan får man stilt volt på GTX 285?

Hmm 740 er lenger enn mye jeg har hørt på 285. Mitt inntrykk er at kortet ikke får nok strøm og at det hadde hatt godt av å fortsatt ha 6+8pin. Det ville jo uansett ikke brukt mer strøm ved stock.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er ikke strømregulatorene en del av strømforsyningen til kortet? Det jeg tenker på er at de virker å ha valgt en for dårlig strømforsyningsløsning til 285 kortet og at de burde beholdt den fra 280.

Har du link til fix? høres meget interessant ut :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Volten kan stilles med eVGA voltage tuner (krever fix for å kunne brukes på andre produsenters kort)

Jeg tror problemet ligger i regulatorene, ikke i strømtilførselen inn til kortet.

Jeg er så lei av att "testerne" på denne siden, som burde ha litt innsikt i det de har mellom hendene og "tester" skal komme med så mye feilinformasjon.

eVGA voltage tuner fungerer ikke på 285, da de har brukt en annen og billigere volt regulator på disse kortene som ikke støtter software kontroll.

Sakset fra eVGA forumet :

the Intersil ISL6327CRZ multiphase closed-loop feedback and compensation PWM Voltage Reg used on the nvidiaGTX 285 dosnt support voltage adjustments.

Står også om dette flere andre steder på nett , bla XS.

Så eneste måten og få høyere volt på er ved mod.

Kunne også nevnt i testen att 285 bruker 0.77nm minne mot 0.80nm på 280, og derav klarer endel høyere hastighet.

Endret av Fosco
Lenke til kommentar

Aha, takk for oppklaring i det - det var jeg rett og slett ikke klar over. Takk :)

Ang det med 0,77 nm minne ser jeg ikke greia. Jeg kan ikke si jeg fikk noe særlig bedre overklokkingspotensiale med 285 i.f.t. 280 - skal se om jeg får sneket det inn et vettug sted.

Lenke til kommentar

Fosco:

Hmm slik jeg ser det så bekrefter det du sier Wheelman sine gjetninger om dårligere voltregulatorer på GTX 285, så det må være en meget god kvalifisert gjetning på noen man ikke hadde informasjon om i utgangspunktet. Det er jo ingen som alltid er oppdatert på alt som skjer rundt hver sving.

Personlig mener jeg det var hårreisende at de har slengt på en mye dårligere strømforsyning på 285.

Lenke til kommentar

Har et lite problem med å forstå konklusjonen på testen.

Prismessig og ytelsemessig ligger kortet over 4870x2 eller ganske likt på mange tester, burde man egentlig ikke komme med en Hw anbefales på denne?

Karakter systemet bør revurderes.

Lenke til kommentar

Vel, dette er jo greit nok, men kvifor kjøpe overklokka kort? det er jo berre latterlig, fordi det er LATTERLIGE enkle v-mods der ute på nettet, holder nettopp på med ein test sjølv av 285 (billig versjon som ikkje er klokka) kom opp i 750mhx core- 3000mhz mem og 1700mhz shader! så lite vits i å kjøpe overklokked versjon.

For mer info om 285 v-vod og god overklocking, gå Hit!

Dette er da forsatt ein beta, men resultata kommer jo etter kvart =)

Og ja, får å stille volt, må ein hard modde, dvs tukle utvendig på kortet, men det er ein ganske smal sak =)

Lenke til kommentar
Kan alle vennligst slutte å erstatte ordet «spenning» med ordet «volt» før jeg blir sprø?

Er ikke ordene ganske ensbetydende? Mens volt er måleenheten så er vel spenning hva den betegner. Såfremt du ikke sier 1,5 spenning, så er det vel ikke så farlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...