TuNsBeRg Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg skal kjøpe meg speilrefleks kamera nå snart. Jeg har aldri hatt et speilrefleks kamera før, men en gang må jo bli den første. Jeg vurdere å kjøpe Nikon D60, er det noen andre som vet om noen greie kameraer jeg kan kjøpe til under 5000 kr? med objektiv inkludert. Takk til de som svarer Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Mange tråder om det her; Sjekk ut og disse alternativene Sony A200/300 Olympus 520 Pentax 200D Canon 450D og Og sjekk bruktmarkedene Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Les denne guiden om førstegangskjøp av digital speilrefleks,da får du litt mer innsikt i omfanget/bruksområder av kameraer. Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har aldri hatt et speilrefleks kamera før, men en gang må jo bli den første. Hvorfor det? Jeg har speilrefleks kamera selv, og vil på ingen måte fraråde deg å kjøpe et. Men det er ikke slik at speilrefleks er bedre til alt. Hva ønsker du å oppnå med speilrefleksen? Hvis du vet det er det kanskje lettere å bestemme seg også. Og har du noen konkrete krav så er det også lettere å gi råd. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg har aldri hatt et speilrefleks kamera før, men en gang må jo bli den første. Hvorfor det? Er vel ikke dette svaret du vil ha men... Grunnen er vel at det er vanskelig og kjøpe sitt andre kamera uten og allerede ha kjøpt sitt første Hvis trådstarter skal bruke speilrefleksen på samme måte som et kompakt,altså ha det i "lomma" og dra det opp for og ta noen snapshots på full auto er et godt kompakt et bedre valg.Et speilrefleks vill fort havne på hylla og skjeldent bli brukt. Hvis han/henne er villig til og lære seg det grunnleggende og utforske litt så kan det bli et fornuftig valg og investere i et speilrefleks. Endret 14. mars 2009 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har aldri hatt et speilrefleks kamera før, men en gang må jo bli den første. Hvorfor det? Er vel ikke dette svaret du vil ha men... Grunnen er vel at det er vanskelig og kjøpe sitt andre kamera uten og allerede ha kjøpt sitt første Hvis trådstarter skal bruke speilrefleksen på samme måte som et kompakt,altså ha det i "lomma" og dra det opp for og ta noen snapshots på full auto er et godt kompakt et bedre valg.Et speilrefleks vill fort havne på hylla og skjeldent bli brukt. Hvis han/henne er villig til og lære seg det grunnleggende og utforske litt så kan det bli et fornuftig valg og investere i et speilrefleks. Første del av svaret ditt er utvilsomt det morsomste, men del to er nyttigere. Må jeg velge mellom morsomt og nyttig så vinner gjerne morsomt. Det beste ville vært å få til begge deler i samme setning? Lenke til kommentar
boos Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg skal kjøpe meg speilrefleks kamera nå snart.Jeg har aldri hatt et speilrefleks kamera før, men en gang må jo bli den første. Jeg vurdere å kjøpe Nikon D60, er det noen andre som vet om noen greie kameraer jeg kan kjøpe til under 5000 kr? med objektiv inkludert. Takk til de som svarer Hvis du synes D60 sitter fint i lankene dine, så er det bare å kjøpe. Hvis du i tillegg får med et kit-ojektiv med VR, så er du trygt i havn. (Du havarerer ikke med et kit-objektiv uten VR heller.) boos Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg har aldri hatt et speilrefleks kamera før, men en gang må jo bli den første. Hvorfor det? Jeg har speilrefleks kamera selv, og vil på ingen måte fraråde deg å kjøpe et. Men det er ikke slik at speilrefleks er bedre til alt. Hva ønsker du å oppnå med speilrefleksen? Hvis du vet det er det kanskje lettere å bestemme seg også. Og har du noen konkrete krav så er det også lettere å gi råd. Vær så snill og ikke vær uenig med det han sier. Han spør deg ikke om han skal velge speilrefleks eller kompakt, han sier rett ut at han skal ha speilrefleks, så nå må ikke du begynne å legge deg opp i om det virkelig er noe lurt valg for han. Konsentrer deg heller om å hjelpe han ved å svare på spørsmålene han stiller. Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Vær så snill og ikke vær uenig med det han sier. Jeg er ikke uenig med det han sier, jeg stilte spørmål om hvorfor og spurte om mer detaljer om hva han ønsker å oppnå med å bytte til speilrefleks. Det synes jeg er veldig relevant informasjon, og det er helt umulig å gi gode råd uten å vite noe om bruksområdet. Alle kan være enige om at D60 med 18-55 VR er et OK begynnerkamera - det står i alle tester som har vært skrevet siden det kom. For å si noe mer må jeg vite noe om bruksområdene. Lenke til kommentar
TuNsBeRg Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Takk til alle svar, jeg har nå kjøpt meg Nikon D60 med standar Kit objektiv Vr. Det fungerer kjempe bra og tar gode bilder i mine øyne:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå