Gå til innhold

Shim til Barton?

Sycrob

Anbefalte innlegg

Jeg har en Tbird 1,33 nå som er vannkjølt med shim mellom vannblokka og cpu. Barton har vel en annen størrelse på kjerne o.l, spørsmålet er da om det finnes egne shims til Barton, jeg så ingen hos verken Microplex eller 3dfxcool.

Jeg kan jo selfølgelig kjøre den uten hvis ikke noen som passer, bare være forsiktig når man monterer den. Det er irriterende om man knuser core eller no ved montering av vannblokka.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shims er for pyser og homser.

Vi tøffe monterer på den orginale måten, bare å være forsiktig !

Hvor gammel var du igjen, sa du?

Sa du 12? Ja, synes det var nettopp det jeg hørte. Du er iallefall sykt barnslig.

Denne kan brukes på alle XP XXXX+ CPUer, også Barton.

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt en til en t-bird, men jeg tror ikke åpning til core o.l er stor nok til barton cpuen. Er litt teit å bare bestille en shim bra microplex, kan ta det en gang som jeg skal ha litt mer. Tror dere at det er mulig å bruke dremmelen e.l på den jeg har, og ordne den så den passer, eller er det da bedre å kjøre den uten shim til jeg bestiller noe fra microplex.

Det skulle vel gå bra å feste blokka om man tar det piano, skal ikke på noe lan i nærmeste framtid ,så det blir ikke så stor belastning på den.

Lenke til kommentar
Tror dere at det er mulig å bruke dremmelen e.l på den jeg har, og ordne den så den passer, eller er det da bedre å kjøre den uten shim til jeg bestiller noe fra microplex.

Ville ikke tatt sjansen på det, det kan være bittelitt forskjell i "høyden". Jeg vet ikke, men det er litt risky å satse en barton på det synes jeg. Ville heller gått for "orginalshim".

Lenke til kommentar

Det funker fint å slipe til shim'en så den passer.

jeg gjorde det da jeg "konverterte" en tbird 1333 shim til xp2000+, så det skulle da vel være like problemfritt å lage til en som passer til barton

bare gi gass, mener jeg!

ang høydeforskjell tror jeg ikke det finnes i det hele tatt, jeg ligger på 40+grader idle med min xp2000@1750mhz, og zalman 6000cu på rimelig lav hastighet.

:)

Lenke til kommentar

Denne kan brukes på alle XP XXXX+ CPUer, også Barton.

Ikke helt riktig det der, i hvertfall ikke i mitt tilfelle.

Prøvden den på min XP2400, men da fikk ikke blokka kontakt med core på cpu.

Har hørt rykter om at høyden på core kan variere litt fra cpu til cpu, kanskje stepping har noe å si her, men det vet jeg ikke.

Men det skader jo ikke å prøve, så lenge man enabler cpu protection i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...