Gå til innhold

Arctic Butterfly - noen som har prøvd? [Oppdatert med bilder]

Anbefalte innlegg

Dette er et redskap for å fjerne tørre partikler fra sensorbrikker.

Jeg så den presentert på John Arnold sin Podcast (PW89) fra en messe.

Produktet kan sees her.

Finnes også video på siden.

Noen som har prøvd? Ser interessant ut.

Det er en børste med ladede fine hår. Børsten roteres fort (batteridrevet) for å få vekk støv. Deretter trekkes den over sensoren et antall ganger med rotering mellom hver gang.

Fikk en intuitiv følelse av at dette burde funke bra.

Mvh

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sett litt på det selv og, men fikk en intuitiv følelse av at en slik ting burde kostet en tiendedel av det den gjør;)

Ja, enig. Det er en generell følelse på alt av foto-tilbehør (hørte jeg objektivhette?).

Godt å høre at den funker Andreas. Tror jeg kan spare meg for risikoen ved å bruke slabs, siden veldig mye av det som skal vekk er tørt.

Må bare finne ut om det finnes en selger her i gamle Gnore.

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar

Innser at jeg kanskje kunne lett litt bedre før jeg skrev denne tråden.....menmen. Når jeg ikke fant noe på søk her på forumet, så regnet jeg med at det ikke var så vanlig.

@Nautica: Jeg snuste litt rundt, og for 1300-ish får du med wipes og væske også. Det er ikke helt galt, når jeg mener å ha sett wipes og væske alene for betydelig høyere summer enn 3-400. Men slikt er generelt kunstig dyrt, ja.

Stikker nedom og snuser litt i morgen. Mulig det bare finnes på nett.

Takk for innspill folkens!

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er produktet i hus, og jeg legger ved resultatet fra ett stk tørr-rens med Arctic butterfly.

Alle røde flekker representerer et støvkorn. Blå flekker representerer støvkorn som var på samme sted etter rens.

Konklusjon: Fungerer utmerket. Ingen behov for slabs og våtrens i mitt tilfelle. Jobben var gjort på noen minutter, og det føltes trygt (i motsetning til hva jeg føler for våtrens)

Støvet som er igjen er minimalt, og jeg er ikke en gang sikker på om jeg gidder rense vekk det siste.

Mvh,

Eirik

post-61838-1239140636_thumb.jpg

post-61838-1239140649_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...