Gå til innhold

[Løst]Kjøpe webhotell, men drifte domenet selv

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt firma ønsker å kjøpe et webhotell, men vi har egne navneservere og ønsker å drifte domenet (som webhotellet skal tilknyttes) selv.

Vi trenger altså IP-adresse og evt. annen nettverksinfo fra webhotellet vi kjøper, slik at vi kan legge inn den infoen på vår navneserver.

Vet noen om noen tilbyr webhotell, som vi selv kan knytte egendriftet domene mot?

Har vært i kontakt med One.com, og der var det ikke aktuelt.

Håper på snarlig tilbakemelding....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må det være i Norge?

http://www.proisp.no godtar at du har egne navneservere, så der skal det fungere greit.

I utlandet tilbyr jo så og si alle at du drifter ditt eget domene, og bare oppdaterer navneserverene dine med IP adressen til serveren

Må forsåvidt ikke være norsk nei, så om noen har gode erfaringer med utenlandske så kom gjerne med dem...

Lenke til kommentar

Om du ikke ønsker å bruke ProISP her i Norge, så tenker jeg at en VPS med Cpanel eller Plesk kontrollpanel kan være tingen.

Det finnes flere selskaper som tilbyr ganske rimelige pakker i England, og det gir nokså grei hastighet til Norge.

FutureHosting.com bruker jeg til mine hjemmesider, og jeg har 2 VPS servere der, begge i England. Akkurat nå har de to gode tilbud som du finner her...

Den siste VPSen min har 20 GB med disk, 768 MB med RAM, 900 GB overføring, Plesk 9 kontrollpanel og er "fully managed" som betyr at de fikser alt som du ønsker, og hjelper deg med å tilpasse f.eks programmer etc som dere har slik at de fungerer 100% på serveren.

For dette betaler jeg $28/mnd = ca 200 kroner i måneden. Du trenger ikke å betale for mer enn en måned om gangen, og det koster ikke noe i oppstart.

SolarVPS tilbyr også gode servere og god support, og har servere i England. De har også et tilbud, og der kan du også få Windows VPSer om det er å foretrekke. Tilbud finner du her...

Ett siste selskap er utrolig billig, men der er det ikke noe support (med unntak på hardware feil og nettverk), de har også servere i England. Det er cheapvps.co.uk

Jeg har personlig brukt alle tre, men foretrekker FutureHosting på Linux og SolarVPS på Windows. Alle tre selskapene får mye skryt på webhostingtalk.com

Fordelen med en VPS er at dere får mer ressurser, dedikert RAM og full kontroll over serveren, slik at dere kan installere det dere vil, og optimalisere den fullt ut.

Prisen er selvsagt noe høyere, men det er det verdt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for grundig svar. :)

Endte opp med Web10.nu. 9 kroner i måneden for 5 GB lagring, alle tjenester (PHP, MySQL osv.) og drifting av vårt eget domene selv.

Har flere nettsider hos dem fra før av, men visste ikke at de tilbød webhotell uten domene. Men det gjør de altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...