Gå til innhold

Ekstrem ytelse på SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult at det var i pci utgave .. :)

Dette er to vidt forskjellige porter og vidt forskjellig signalering.

Får en denne i SLI :D

SLi er en teknologi utviklet av Nvidia, ikke en benevnelse på å samkjøre flere kort.

Disse kan derimot settes opp i RAID, om det er det du er ute etter.

 

EDIT: Det fins forøvrig et stk betasoftware til den forrige IO Drive som gjør den bootbar.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

kan jo seff bruke snurreplatene til lagring av film, musikk og serier og slikt... men vil jo gjerne ha OS, spill og programmer på SD i så fall... og da er heller ikke 60GB nok.. ikke når vista tar nesten halvparten aleine... og fleste spill i dag tar jo fort 10GB+ så da vil jeg fort si at 150GB er minimum

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å si deg fornøyd med å få OS + mest brukte programmer (og/eller eventuelt favorittspill) på en 60GB vertex og ha som C:, og så kan du bruke snurredisker til resten av større programmer og spill. Da får du en massiv ytelsesøkning for generell bruk av maskinen, og resten er som før. Så kan du eventuelt kjøpe en SSD til senere for resten av tinga dersom det gir mersmak (og tro meg, it's addictive).

Du kan forestille deg hvordan det vil være å være vant til å kjøre en 50cc orginal moped, og så få prøve en 500cc+ R-motorsykkel (ja, jeg vet jeg har snart slitt ut denne metaforen, men den passer så godt og beskriver følelsen veldig nøyaktig).

 

EDIT: Besøk SSDtråden og les fra ca side 60 og utover, eller spør folk der om de var fornøyd med SSD i forhold til prisen. Jeg renger med du vil få 5-10 stk ganske fort som "er veldig fornøyde og aldri vil gå tilbake til snurredisk" :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Kult at det var i pci utgave .. :)

Dette er to vidt forskjellige porter og vidt forskjellig signalering.

Får en denne i SLI :D

SLi er en teknologi utviklet av Nvidia, ikke en benevnelse på å samkjøre flere kort.

Disse kan derimot settes opp i RAID, om det er det du er ute etter.

 

EDIT: Det fins forøvrig et stk betasoftware til den forrige IO Drive som gjør den bootbar.

 

Nå er vel SLI en teknologi utviklet av 3dfx, og videretviklet av Nvidia etter at førstnevnte selskap ble kjøpt opp av sistnevnte selskap. Husker jeg prøvde to stk Voodoo2 PCI-kort i SLI. Heftige greier:)

Lenke til kommentar

Jeg tror vi ser starten på slutten for disker (alle typer) som eksternt device på alminnelige PCer. Om ikke lenge får vi masselageret (SSD) integrert på hovedkortet, og med chipset som støtter dette.

Da blir det virkelig fart på sakene folkens!

-og med minnepinner på noen TB, hva skal vi da med disker?

Lenke til kommentar
Tror endelig jeg har funnet svakheten til denne enheten.

He, he .. er det en hobby du har; Å finne ulempene med tilsynelatende uovertruffen hardware ?

 

 

 

Personlig skulle jeg ønske flere hadde den hobbyen, spesielt anmeldere, det er sjelden morro å finne slike ulemper på egenhånd etter at produktet er kjøpt...

 

AtW

Lenke til kommentar
Når gamerne her begynte å hyle SLI nå blei jeg nesten litt lei meg... :p

Som wheelman sier, SLI = Nvidia skjermkort-teknologi. Å samkjøre lagringsenheter = RAID.

klart, men kan se fordelen med å koble sammen to slike kort med en sli lignende bru så de slipper å komunisere over pci-e bussen ser at det er to tilkoblings porter på dette kortet, virker som bussen vil ha mer en nok å jobbe med.

Lenke til kommentar
ja... men 2200kr blir vel omtrent 15-20% av mitt budsjett som jeg har til ny maskin, samtidig som 60GB er alt for lite... 500GB er minimum for meg...

500GB til OS og programmer? Er det snakk om Vista + MS Office? :p

 

Men seriøst: Bruk SSD til OS og utvalgte mye brukte programmer og spill og ha alt annet på tradisjonelle snurredisker. Personlig kunne jeg fått inn begge mine OS med alt av programmer jeg trenger på 16 GB. Bare synd det er så dårlig utvalg i gode SSDer på den størrelsen.

 

Til budsjettet ditt på 11-15 000 kr mener jeg du gjør smart i å sette av penger til SSD (og vanlig harddisk). Dersom 32GB holder så vil jeg anbefale enten OCZ Vertex 30GB, 60GB eller Intel X25-E 32GB eller X25-M 80GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...