Gå til innhold

Koble opp nettverksskriver

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta utgangspungt i denne skriveren.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319852

Den kan vist kjøres som DHCP-server i følge en bruker.

SITAT::

Har satt denne i et kontormiljø hvor fem personer deler på denne som en fellesskriver. Virker absolutt grei. Ingen problemer hittill. Veldig enkelt å sette opp manuell IP-adresse osv, og har faktisk egen DHCP-server (om det er ønskelig). SITAT slutt.

Jeg vet ikke hva det betyr, men det jeg ønsker er å bruke denne i jobbsammenheng, men samtidig vil jeg gjerne beholde skriveren jeg har som kun kan kjøres via en usb tilkobling.

Men jeg skulle gjerne hatt denne på det trådløne nettet også. går det an å kjøre den via den nye printeren som kan settes opp som DHCP-server?

Jeg vet jo ikke hva DHCP betyr engang.... jeg har søkt litt, men ikke blitt noe klokere....

Takker for hjelp....:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) deler ut IP-adresser på nettverket. Høres rart ut om skriveren gjør det, ville ihvertfall ikke brukt den til det.

Sett den opp med statisk IP (står sikkert et sted, lett om det er LCD-panel på den, så lag en tilkobling under "skrivere", lag ny port - IP'en du satt opp

USB-skriveren kan du koble til en maskin, for så å dele den videre på nettverket

Skriveren må nok ha kabel inn på nettverket, men alle på trådløst nettverk kan selvsagt koble seg til den

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Ok

da er jeg jo like langt med usb skriveren. Målet var å printe trådløst direkte til printeren, går det da uten å ha en router koblet til printeren?

Dette var håpet for usb printeren oxo men det er vel håpløst.

Jeg har sett noe utstyr på ebay alla en printserver men da er det rimeligere med nye printere.

Meningen var å ha printerene et stykke unna datamasninene og ev. bærbarpc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...