Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Servoen bråker etter verkstedbesøk

Anbefalte innlegg

Hadde nylig bilen på rep for å bytte bremsekalipper på høyre framdekk. Etter dette har servoen begynt å bråke veldig. Det er også en liten tikkelyd som kommer da jeg kjører fortere enn ca 20 km/t. Ringte til verkstedet og de sa at det ikke hadde noe med reperasjonen å gjøre og at jeg skulle fylle servoolje. Sjekket hvor mye servoolje som var og den var litt over minimum, men det skal vel være nok? Vet heller ikke hva slags type olje jeg skal fylle på.

Bilen er en 96 Galant

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller ikke dette har noe med verkstedbesøket å gjøre. Tikker det konstant, eller bare i svinger?

Hvis oljenivået er såvidt over minimum, bør du etterfylle. Hva slags olje kan variere, men i de fleste tilfeller kan du bruke automatgirolje. Se etter merkingen "Dexron 3" eller "Mercone M93" på flasken, de selges på omtrent samtlige bensinstasjoner. Ring en merkeforhandler eller merkeverksted, så kan de bekrefte dette eller fortelle deg hva slags olje du kan bruke.

Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke dette har noe med verkstedbesøket å gjøre. Tikker det konstant, eller bare i svinger?

Hvis oljenivået er såvidt over minimum, bør du etterfylle. Hva slags olje kan variere, men i de fleste tilfeller kan du bruke automatgirolje. Se etter merkingen "Dexron 3" eller "Mercone M93" på flasken, de selges på omtrent samtlige bensinstasjoner. Ring en merkeforhandler eller merkeverksted, så kan de bekrefte dette eller fortelle deg hva slags olje du kan bruke.

Takk skal du ha. Har etterfyllt med med olje merket Dexron 3 og servoen fungerer som normalt igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...